kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۴۳۵۸
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۳
شنبه هفته آینده تکلیف مدیریت و کادرفنی مشخص می‌شود

ورود وزارت ورزش و مجلس به اتفاقات باشگاه استقلال تهران


سرویس ورزشی-
نتایج ضعیف در رقابت‌های لیگ برتر و به دنبال آن حواشی مطرح شده در خصوص تغییرات کادرفنی و اخراج دو بازیکن استقلال، موجب شد وزارت ورزش و مجلس شورای اسلامی به اتفاقات این باشگاه پرطرفدار تهرانی ورود کنند.
استقلال روزهای عجیبی را پشت سر می‌گذارد، بعد از آنکه در روز یکشنبه باشگاه استقلال حکم به اخراج مهدی رحمتی و مجتبی جباری از این تیم داد، حالا خبر می‌رسد که این دو بازیکن به تیم بازگشته‌اند. روز گذشته (دوشنبه) باشگاه استقلال اعلام کرد که علیرضا منصوریان سرمربی آبی‌پوشان از سید رضا افتخاری مدیر عامل باشگاه استقلال درخواست کرده تا سید مهدی رحمتی و مجتبی جباری کاپیتان‌های تیم، از امروز در تمرینات حضور داشته باشند. سرمربی آبی پوشان در همین خصوص به مدیرعامل باشگاه گفته است: مسئولیت فنی تیم با من است و رحمتی و جباری هم باید کنار سایر بازیکنان در تمرین حضور داشته باشند.
اخراج با تصمیم هیئت مدیره یا کادرفنی؟!
با انتشار خبر فوق این پرسش مطرح می‌شود که کنار گذاشتن رحمتی و جباری از تمرینات تصمیم کادرفنی بود یا هیئت مدیره؟!
در همین خصوص برخی منابع خبری مدعی شدند که روز شنبه افتخاری و عباسی‌ملکی دو عضو هیئت مدیره استقلال جلسه‌ای را با منصوریان در دفتر ملکی برگزار می‌کنند. در این جلسه تصمیم‌ بر این می‌شود که منصوریان تا دربی بماند و چند بازیکن که «مشکل تیم» هستند کنار گذاشته شوند. در این جلسه از رحمتی، جباری و دو، سه بازیکن دیگر به عنوان مشکل تیم یاد و اعلام می‌شود که در مرحله اول رحمتی و جباری کنار گذاشته شوند. منصوریان هم برای اینکه تا بازی هفته دهم و بازی با پرسپولیس بماند، این موضوع را قبول می‌کند.
افتخاری مدیرعامل استقلال پس از جلسه به پندار توفیقی معاون ورزشی استقلال می‌گوید که این موضوع را به اطلاع رحمتی و جباری برساند و به آنها بگوید روز یکشنبه در باشگاه حضور پیدا کنند. توفیقی هم در پیامکی بدون اینکه اصل ماجرا را بگوید- در حالی که از آن اطلاع داشت- به این دو بازیکن اعلام می‌کند که ساعت 12 یکشنبه در باشگاه حضور پیدا کنند.
رحمتی و جباری به باشگاه رفتند اما دست خالی باشگاه را ترک کردند و هیچ‌کدام از مسئولان باشگاه حاضر نشدند در این باره چیزی را به صورت رسمی به این دو بگویند. همزمان با حضور آنها هم جلسه هیئت مدیره در دفتر ملکی در حال برگزاری بود.
در جلسه هیئت مدیره، اعضای هیئت مدیره زیر بار این موضوع نمی‌روند که اخراج بازیکنان استقلال با مصوبه هیئت مدیره باشد. حتی یکی از اعضای هیئت مدیره در این جلسه می‌گوید مسئولیت فنی با سرمربی تیم است و اگر منصوریان این بازیکنان را نمی‌خواهد، رسما اعلام کند. از سوی دیگر در همین جلسه عنوان می‌شود به جای بازی دربی، بعد از بازی ذوب آهن (چهارشنبه 29 شهریورماه) درباره منصوریان تصمیم گیری می‌کند.
منصوریان وقتی متوجه تصمیمات هیئت مدیره می‌شود، رفتارش تغییر می‌کند و می‌گوید رحمتی و جباری در تمرینات حاضر شوند تا حداقل مقابل این دو بازیکن قرار نگیرد.
ورود وزیر ورزش به اتفاقات استقلال
با تصمیماتی که در هیئت مدیره اتخاذ شد آرامش به استقلال بازنگشت تا جایی که از وزارت ورزش و جوانان خبر رسید که وزیر ورزش به این موضوع ورود کرده است.
گویا سلطانی فر قبل از سفر به ترکمنستان، با اعضای هیئت مدیره باشگاه استقلال تماس گرفته و از آنها خواسته ساعت 8 صبح روز شنبه (25 شهریورماه) در وزارت ورزش حضور پیدا کنند. اعضای هیئت مدیره استقلال بعد از تماس وزیر ورزش در جلسه فوق حضور پیدا کردند(البته زمانی نتوانست در جلسه حاضر شود)و گزارش مفصلی در مورد وضعیت تیم و همچنین خریدها و هزینه‌های ابتدای فصل به مسعود سلطانی‌فر ارائه کردند.
با توجه به اینکه سلطانی‌فر عصر روز شنبه باید به ترکمنستان سفر می‌کرد بلافاصله رسیدگی به این موضوع را به محمدرضا داورزنی سپرد و در نهایت بعد از بررسی صورت‌گرفته مشخص شده عملکرد باشگاه استقلال نسبت به هزینه‌های صورت گرفته و خروجی فنی مناسب نبوده است.
در این بین افتخاری دو بار روز شنبه با محمدرضا داورزنی در محل وزارت ورزش جلسه برگزار کرد و سپس با وزیر ورزش و جوانان ارتباط گرفت و اتفاقات باشگاه را به گوش مسعود سلطانی‌فر رساند.
 بعد از این اتفاقات و گزارشات مشخص شد وزیر ورزش از اتفاقات رخ داده در باشگاه استقلال رضایت ندارد و قرار است روز شنبه آینده بلافاصله بعد از حضور در وزارت ورزش و بعد از بازگشت از ترکمنستان تصمیمات مهمی برای باشگاه استقلال اتخاذ کند.
مجلس هم وارد موضوع استقلال شد
به غیر از وزارت ورزش، اتفاقات استقلال حساسیت برخی از نمایندگان مجلس را نیز به دنبال داشت تا جایی که روز گذشته بهروز نعمتی نماینده مردم تهران گفت: با توجه به ماموریت آقای سلطانی فر به مسابقات ترکمنستان مقرر شد هرچه زودتر شورای معاونین وزارت ورزش تشکیل و درباره وضعیت مدیریت باشگاه استقلال اتخاذ تصمیم شود. نماینده مردم تهران در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: ما زمانی تلاش کردیم این دو باشگاه پرطرفدار واگذار شوند اما این اتفاق نیفتاد. امیدواریم هرچه زودتر این کار انجام شود و مدیریت این دو باشگاه به دست اهلش سپرده شود چراکه آنها خودشان بهتر از دیگران می‌توانند تصمیم گیری کنند.
پس از نعمتی نوبت به تابش رئیس‌فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی رسید که در گفت‌و‌گویی با ایسنا عنوان کند: در مورد تیم فوتبال استقلال که از جمله تیم‌های محبوب کشور است و طرفداران زیادی دارد موضوع نگران‌کننده، نتایج ضعیف این تیم است که طی هفته‌های اخیر به دست آمده و طرفداران و فوتبال‌دوستان را دل آزرده کرده است. ما هم پیام‌های زیادی از هواداران این تیم دریافت کردیم که خواستار ورود مجلس به این موضوع بودند.
رئیس‌فراکسیون ورزش در مجلس در پایان یادآور شد: فراکسیون پس از تعطیلات مجلس جلسه‌ای با مسئولین و دست اندرکاران باشگاه، فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش خواهد داشت و علل ضعف این باشگاه و نتایج ضعیف آن را مورد بررسی قرار می‌دهد.