kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۴۳۵۱
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۲

پنجمین دوره بازی‌های داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا


کسب 2 طلا در تکواندو توسط اسحاقی و جلالی
سومین روز از پنجمین دوره بازی‌های داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا از صبح دیروز با رقابت نمایندگان کشورمان آغاز شد که نتایج زیر بدست آمد:
*سپیده توکلی بانوی دوومیدانی‌کار در ماده 60 متر بامانع پنجگانه با 3692 امتیاز به مقام پنجم رسید و از دستیابی به مدال باز ماند. در این رقابت‌ها نماینده هند قهرمان شد و دو ورزشکار از تایلند در رده‌های دوم و سوم ایستادند.
* فاطمه مداحی تکواندوکار وزن -46 کیلوگرم کشورمان در اولین مبارزه خود برابر لتویا رونا از فیلیپین قرار گرفت و با نتیجه 10 بر 5 بر حریف خود غلبه کرد. وی در دیدار دوم با نتیجه 9 بر 8 لی توم‌تی از ویتنام را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. او در این مرحله با نتیجه 9 بر 2 مغلوب حریف چینی خود شد و به مدال برنز بسنده کرد.
*مهدی اسحاقی تکواندوکار وزن -54 کیلوگرم کشورمان در دومین مبارزه خود برابر هدایت مارستیو از اندونزی قرار گرفت و با نتیجه 23 بر 2 به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد.مهدی اسحاقی تکواندوکار وزن -54 کیلوگرم کشورمان در مرحله نیمه نهایی به مصاف ولنتین از ازبکستان رفت و در حالی که از حریف خود عقب بود در نهایت با نتیجه 11 بر 7 به پیروزی رسید تا راهی فینال شود.وی در دیدار نهایی با نتیجه 23 بر 5 مقابل حریفی از تاجیکستان به برتری رسید و مدال طلای این وزن را بدست آورد. این اولین مدال طلای کاروان ایران در این مسابقات بود. اسحاقی در دور اول با قرعه استراحت روبه‌رو شده بود و سپس در اولین مبارزه حریف ترکمنستانی خود را با نتیجه 23 بر 3 شکست داده بود.
*مهدی جلالی نماینده وزن -74کیلوگرم که دور اول با قرعه استراحت روبه‌رو شد و سپس حریف لائوسی خود را با نتیجه 22 بر یک شکست داده بود، در دومین مبارزه موریسن از فیلیپین را با نتیجه 26 بر 15 شکست داد و به نیمه نهایی رفت.او در این مرحله به مصاف تکواندوکاری از چین رفت و با نتیجه 21 بر 13 به برتری رسید. وی در فینال مقابل تکواندوکار قزاق با نتیجه 5 بر 2 به پیروزی رسید و قهرمان شد.
*مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان پس از کسب دو مدال طلا توسط تکواندوکاران گفت: کسب این مدال ها را تبریک می گویم. این آغاز کار ماست و مطمئنم در روزهای آینده مدال های بیشتری می‌گیریم او در مورد امکانات ترکمنستان نیز گفت: ترکمنستان امکانات خوبی فراهم کرده و فضا هم از لحاظ فرهنگی و ورزشی خوب است. این بازی‌ها می تواند اردوهای آمادگی برای ورزشکاران ما جهت حضور در رقابتهای مهمتر مانند بازی های آسیایی 2018 و المپیک 2020 باشد.سلطانی فر در پاسخ به این پرسش که چقدر زمان می برد ما هم چنین امکاناتی در ایران داشته باشیم، تصریح کرد: امکانات ما به لحاظ سخت افزاری چند برابر ترکمنستان است. چون این امکانات تازه ساخته شده به چشم می آید وگرنه امکانات ما هم محدود نیست. ما چند برابر ترکمنستان استادیوم‌های روباز و سر پوشیده داریم.
*تیم ملی فوتسال مردان ایران در نخستین دیدار خود صبح دیروز به مصاف تاهیتی رفت و با نتیجه پرگل 16 بر یک حریفش را در هم کوبید. گل‌های تیم ایران را مهدی جاوید (4 بار)، احمد اسماعیل‌پور (3 بار)، فرهاد توکلی (3 بار)، محمد شجری (2 بار) و حمید احمدی، علی‌اصغر حسن‌زاده، سعید احمدعباسی و حسین طیبی هر کدام یک‌بار موفق به گلزنی شدند.
*در اولین دیدار جوجیتسو کاران کشورمان، محسن حمیدی در مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های وزن منهای 94 کیلوگرم با رقیبی از کشور میزبان به مبارزه پرداخت و پس از دریافت دو کارت زرد کم کاری در نهایت با امتیاز 4 بر صفر مغلوب حریف شد.
*نسیم محمدی تنها جوجیتسو کار دیروز بخش بانوان کشورمان که در وزن منهای 62 مبارزه می‌کرد پس از شکست مقابل رقیب تایلندی خود به جدول بازنده‌ها راه پیدا کرده بود در این مرحله نیز مقابل مارال اووزگلی ریوا از کشور ترکمنستان با نتیجه 3 بر صفر شکست خورد تا شانس کسب مدال و حضور در دیدار رده بندی را هم از دست بدهد.
*در اولین روز از رقابتهای دوچرخه سواری بازی های داخل سالن آسیا، ایران در ماده تیم اسپرینت به رقابت پرداخت که توانست راهی نیمه نهایی شود.ایران در مرحله مقدماتی با ترکیب علی علی عسگری، احسان خادمی و محمود پراش رکاب زد که رکورد 47 ثانیه و 754 هزارم را به ثبت رساندند و راهی مرحله نیمه نهایی شدند.در حین برگزاری این مسابقات، گوینده سالن آن را رکورد خارق العاده عنوان کرد.
*امیرحسین خادمیان در وزن منهای 69 که در مرحله اول با قرعه استراحت روبه‌رو شده بود در مرحله یک هشتم نهایی مقابل نورکالی میرلایف نتیجه را واگذار کرد.
*مسعود جلیلوند جوجیستو کار کشورمان در وزن بعلاوه 94 کیلوگرم که موفق شده بود با شکست ورزشکار اردنی به مرحله یک چهارم رقابت‌های وزن خود برسد در این مرحله در مقابل محمد علی از پاکستان قرار گرفت و با نتیجه دو بر صفر وی را شکست دهد. وی در دیدار نیمه‌نهایی مقابل حریفی از ترکمنستان به برتری رسید و فینالیست شد.
*محمد منصوری در وزن 77 کیلوگرم که با دو پیروزی به مرحله نیمه نهایی رسیده بود با شکست مقابل ال سینا منفردی از لبنان به دیدار رده بندی راه یافت. وی در دیدار رده بندی برای کسب مدال برنز در برابر سعود عبدالله ال حمدی از بحرین قرار گرفت و در پایان با نتیجه 6 بر 3 باخت را پذیرفت.
*در روز نخست رقابت های دوومیدانی بازی های داخل سالن آسیا علی ثمری در ماده پرتاب وزنه به میدان رفت و با پرتاب ۱۷/۲۶ متر در پرتاب های مقدماتی موفق به راه یابی به جمع برترین های این ماده نشد و به کار خود پایان داد.او در این ماده پرتاب های 17/26 و  17/16 را به ثبت رساند.نمایندگان هند، ازبکستان، کره جنوبی، چین و عربستان در مرحله بعدی با هم رقابت می کنند.
*اولین روز از مسابقات تنیس برگزار شد و شهرزاد بنی‌سعید نماینده بانوی کشورمان در بخش انفرادی به مصاف حریف تایلندی خود رفت. این تنیس باز در این دیدار با نتیجه 2 بر صفر و در 2 ست با نتیجه 6بر 3 و 6 بر صفر به حریف خود باخت و از دور مسابقات کنار رفت.امروز مهتا خانلو حمیدر ضا نداف و امیر والا معدنچی برای ایران به میدان می‌روند.