kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۴۳۴۲
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۱
فرمانده سپاه تهران خبر داد

برپایی 30 نمایشگاه به مناسبت هفته دفاع مقدس در تهران

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ از برپایی 30 نمایشگاه در تهران به مناسبت هفته دفاع مقدس خبر داد.



به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سردار محمدرضا یزدی، فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس درباره برنامه‌های سپاه تهران در این هفته ابراز داشت: هفته دفاع مقدس امسال با دو رخداد دیگر در کشور همزمان شده است، این هفته ابتدا با ماه محرم و عاشورای حسینی همزمان شده که آغاز هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر است و از سوی دیگر آغاز سال تحصیلی هم هست.
وی افزود: برنامه اصلی ما گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و همچنین بزرگداشت هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر است.
سردار یزدی برنامه سپاه تهران را این گونه اعلام کرد: در هفته دفاع مقدس 30 نمایشگاه در نقاط مختلف تهران برگزار می‌شود که در آن بخشی از آنچه در آن دوران رخ داده، به تصویر کشیده خواهد شد، البته در همین نمایشگاه‌ها نیز 30 غرفه درباره امر به معروف و نهی از منکر برپا می‌شود.
فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ تصریح کرد: ما علاوه بر نمایشگاه در یک هزار مسجد برنامه بزرگداشت سبک زندگی شهدا را خواهیم داشت و در 2 هزار مدرسه نیز مراسم برگزار خواهیم کرد تا دانش‌آموزان با دفاع مقدس آشنا شوند و از آن الگو بگیرند؛ در کنار این موضوع مراسم میثاق با شهدا در مدارس و گلزار شهدا برگزار می‌شود و همچنین با خانواده‌های شهیدان و جانبازان و ایثارگران دیدار می‌کنیم. وی خاطرنشان کرد: در روز اول هفته دفاع مقدس بسیجیان در نماز جمعه شرکت می‌کنند و سپس جهت احیای امر به معروف و نهی از منکر در راهپیمایی شرکت خواهند کرد. سردار یزدی گفت: ما روز اول این هفته را به نام «وحدت کلمه،‌ دفاع مقدس، امر به معروف و نهی از منکر» نامگذاری کردیم.
فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ ادامه داد: در روز دوم هفته «امر به معروف و نهی از منکر» زنگ این روز در مدارس به صدا در خواهد آمد. روز سوم به نام «استقلال فرهنگی، دانشگاهیان و امر به معروف و نهی از منکر» نامگذاری شده است.
وی بیان داشت: روز چهارم این هفته به نام روز «سلامت محیط اداری، کسب و کار و امر به معروف و نهی از منکر» نامگذاری شده است و روز پنجم نیز به نام روز «ترویج فرهنگ حجاب و حیا در جامعه».
سردار یزدی با بیان اینکه روز ششم به نام «روز حمایت از تولید ملی، اقتصاد مقاومتی و امر به معروف و نهی از منکر» است، ادامه دا‌د: این نامگذاری به خاطر تأکیدات مقام معظم رهبری و بزرگداشت و حمایت از تولیدات ملی است.
فرمانده سپاه تهران بزرگ نام روز هفتم را این گونه بیان داشت: روز هفتم؛ روز «حمایت از آمران به معروف و نهی از منکر و بزرگداشت شهدای امر به معروف و نهی از منکر» است.
وی تأکید کرد: امروز اگر ما بتوانیم یاد شهدا و آموزه‌های آنها را در زندگی خود ترویج دهیم، می‌توانیم توفیقات زیادی را به دست آوریم. امروز اگر فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی را در جامعه ترویج دهیم، جهش بلندی را در رسیدن به قله پیشرفت برداشته‌ایم.
سردار یزدی خاطرنشان کرد: اگر امروز تلاش و جان‌فشانی شهدا را به جوانانمان بیاموزیم حتی در توسعه اقتصاد مقاومتی و صنایع نیز پیشرفت می‌کنیم و مردم کشور به استفاده از محصولات داخلی ترغیب می‌شوند.