kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۴۳۴۰
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۰
مدیرکل امنیتی وزارت کشور:

کشف بسته مشکوک در نجف‌آباد ارتباطی با منزل شهید حججی ندارد

مدیرکل امنیتی وزارت کشور گفت: بسته مشکوکی که در نجف‌آباد کشف شد، ارتباطی با منزل شهید حججی ندارد و آنچه در این زمینه مطرح شده، صرفا فضاسازی غلط برخی از رسانه‌ها بوده است.


به گزارش ایسنا، جواد زرین‌کلاه در این باره اعلام کرد: بسته مشکوکی که در نجف‌آباد کشف شد، لزوما انفجاری ـ تروریستی نبوده و ماهیت آن در نیروی انتظامی در حال بررسی است.
وی افزود: در هر صورت ارتباطی بین این موضوع و منزل شهید حججی وجود ندارد و آنچه در این زمینه مطرح شده، صرفا فضاسازی غلط برخی از رسانه‌ها بوده است. مدیرکل امنیتی وزارت کشور گفت: پس از بررسی‌های کارشناسی ماهیت بسته کشف شده به استحضار ملت شریف ایران خواهد رسید.
ساعت۲۲:۳۰ یکشنبه‌شب گذشته در پی گزارش‌های مردمی مبنی بر توقف خودرویی مشکوک در یکی از محله های نجف‌آباد، نیروهای عملیات ناجا وارد عمل شدند و بلافاصله با کنترل منطقه و شناسایی موقعیت خودرو سواری، متوجه نصب بسته مشکوک مجهز به چراغ چشمک‌زن شدند. در پی این شناسایی، نیروهای لشکر زرهی ۸ نجف اشرف نیز به گروه‌های عملیاتی پیوستند. گروه چک و خنثی این لشکر در ساعت 23:30 با بررسی‌های اولیه و با استفاده از امکانات تخصصی، پس از ایجاد فضایی ایمن برای خنثی کردن آن، نسبت به انتقال این بسته انفجاری به فضای باز بیرون شهر اقدام و ساعت 15 دقیقه بامداد آن را منهدم کردند.
سرهنگ پاسدار سیف‌الله رشید زاده، فرمانده‌ لشکر زرهی ۸ نجف اشرف نیز در این زمینه گفت: خودروی سواری مشکوک به حمل بسته انفجاری در نجف‌آباد اصفهان شناسایی و مواد انفجاری جاسازی شده در آن خنثی شد.
وی گفت: به رغم برخی شایعات مطرح شده، این بسته انفجاری در اطراف منزل شهید حججی نبوده و تلاش‌ها برای شناسایی عوامل آن ادامه دارد.
حسن رحیمی، دادستان عمومی و انقلاب اصفهان هم گفت: بمب صوتی کشف شده در نجف‌آباد اصفهان بر حسب بررسی‌ها و گزارش‌ های اولیه مرتبط با مسائل امنیتی نبوده و احتمال انتقام‌گیری شخصی وجود دارد.
وی افزود: این بمب که صوتی بوده آثار و قدرت تخریبی نداشته و البته با منزل شهید حججی هم فاصله داشته است. این بمب صوتی در زیر خودرو شخصی یکی از اهالی ساکن در آن منطقه تعبیه شده و بر حسب گزارش ها  احتمال انتقام گیری شخصی در این مسئله مد نظر بوده است. کار شناسایی فرد یا افراد متهم در این موضوع با بررسی دوربین‌های حاضر در منطقه آغاز شده و ادامه دارد.