kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۴۳۳۷
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۰

حوادث کوتاه از کشور


    چک‌پول‌های تقلبی
نهاوند- مهر: فرمانده انتظامی شهرستان نهاوند از کشف چک پول‌های تقلبی در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ منصور ملکی، گفت: مأموران پلیس مستقر در یکی از محورهای مواصلاتی شهرستان نهاوند یک دستگاه خودروی وانت را متوقف که در بازرسی از آن مقادیری اقلام ممنوعه به همراه 70 برگ چک پول تقلبی 50 هزار تومانی به ارزش 35 میلیون ریال به همراه 2 تیغه قمه کشف و ضبط کردند.
کشف کالای قاچاق
همدان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی استان همدان از اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز و کشف 250 میلیون تومان انواع کالاهای قاچاق در این رابطه خبر داد.
سرتیپ بخشعلی کامرانی صالح افزود: با اجرای این طرح طی 72 ساعت، از سوی مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان همدان، 9 عملیات انجام شد که تعداد 9 دستگاه خودرو توقیف و 12 نفر قاچاقچی حرفه‌ای در این راستا دستگیر شدند.
اجرای حکم اعدام
ایلام- مهر: حکم قصاص مجرمی که در آذر ماه سال گذشته اقدام به قتل یک شهروند ایلامی کرده بود، اجرا شد.
قاتل پس از به قتل رساندن یک زن در شهر ایلام با تقاضای اولیای دم مبنی بر قصاص در محل بنیاد 15 خرداد شهر ایلام به دار مجازات آویخته شد.
گفتنی است عامل قتل دو راننده ایلامی که آذر و بهمن سال 1391 به قتل رسیده بودند، در میدان 22 بهمن شهر ایلام در ملأ عام به دار مجازات آویخته شد.
ایجاد تصادف ساختگی
اصفهان- فارس: دادستان عمومی و انقلاب اصفهان از شناسایی و دستگیری 24 نفر از اعضای یک باند وقوع تصادفات صوری و ساختگی در کاشان خبر داد.
حسن رحیمی گفت: با هوشیاری بازپرس شعبه سوم دادسرای کاشان 24 نفر از اعضای باندی که با ایجاد تصادفات ساختگی اقدام به کلاهبرداری می‌کردند و در یک منزل استیجاری متمرکز شده بودند، دستگیر شدند.
وی افزود: اعضای این باند که از اقصی نقاط کشور بودند با شناسایی و اغفال افراد فقیر و کم بضاعت و متعهد کردن آنان با اخذ اسناد تجاری، همچنین با وعده پرداخت درصدی از مبالغ وصولی از شرکت‌های بیمه اقدام به ایجاد تصادفات ساختگی و مصدومیت در سطح شهرهای بیرجند، کرمان، قزوین، مشهد، بجنورد، زاهدان، طبس و اردبیل می‌کردند و سپس اعمال مجرمانه خود را انجام می‌دادند.
5 مصدوم در نزاع دسته جمعی
کرمانشاه- فارس: فرمانده انتظامی کرمانشاه از دستگیری عوامل ایجاد نزاع دسته‌جمعی توسط پلیس خبر داد و گفت: پنج نفر در این درگیری براثر تیراندازی مجروح شدند.
رضا شیرزادی اظهار داشت: مأموران کلانتری 25 دولت‌آباد کرمانشاه در پی وقوع یک فقره نزاع دسته جمعی در یکی از شهرک‌های حاشیه‌ای این شهرستان، به منظور بررسی موضوع، بلافاصله راهی منطقه شدند که مشخص شد عده‌ای از همسایه‌ها به دلیل اختلافات شخصی با یکدیگر درگیر شده و اقدام به تیراندازی با سلاح شکاری کرده‌اند.
فرمانده انتظامی کرمانشاه افزود: به دلیل گستردگی درگیری دو اکیپ از مأموران یگان امداد نیز به محل اعزام شدند که در نهایت با دخالت پلیس درگیری خاتمه پیدا کرد.
کشف 280 کیلو حشیش
سمنان- مهر: فرمانده انتظامی استان سمنان از کشف 280 کیلوگرم حشیش در محور مهریز- یزد خبر داد. سرتیپ روح‌الامین قاسمی گفت: یک دستگاه پژو پارس با همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر یزد که محموله 280 کیلوگرمی حشیش را حمل می‌کرد توقیف شد.
وی اضافه کرد: در این رابطه 2 قاچاقچی نیز دستگیر شد.
سرقت کابل‌های مخابراتی
زاهدان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان سرباز از دستگیری سارق حرفه‌ای کابل‌های مخابراتی خبر داد.
سرهنگ «سیامک مرادی» گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت کابل‌های مخابراتی در شهرستان تحقیقات پلیسی برای بررسی موضوع آغاز شد.
وی افزود: کارآگاهان پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و تخصصی یک سارق سابقه‌دار را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات ضربتی در مخفیگاهش دستگیر کردند.
این مقام انتظامی گفت: متهم در تحقیقات اولیه به 20 فقره سرقت کابل‌های مخابراتی اعتراف کرد.
واژگونی تانکر حامل سوخت
شاهرود- مهر: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شاهرود از واژگونی یک دستگاه تانکر حامل بنزین در محور شاهرود- طرود خبر داد.
علیرضا محمدی گفت: ماموران ایستگاه ولایت آتش‌نشانی شاهرود بلافاصله پس از کسب خبر به محل اعزام و از هرگونه آتش‌سوزی جلوگیری کردند.
وی اضافه کرد: این حادثه تلفات جانی دربر نداشت.
زوج شیاد در دام پلیس
رشت- خبرنگار کیهان: افراد شیادی که با درج آگهی‌ در کانال‌های پرمخاطب شبکه‌های اجتماعی تحت عنوان «استخدام راننده و بادیگارد در کشورهای خارجی»، بیش از 3 هزار دلار از کاربران این شبکه‌ها کلاهبرداری کرده بودند، توسط پلیس فتا دستگیر شدند.
رئیس پلیس فتا استان گیلان در تشریح این خبر اظهار داشت:‌ ماموران این فرماندهی در پی شکایت چند شهروند گیلانی مبنی بر اینکه افرادی از طریق شبکه‌های اجتماعی موبایلی تحت پوشش استخدام راننده در شهر بانکوک کشور تایلند از آنها کلاهبرداری نموده، موضوع را بررسی و در تحقیقات خود موفق شدند یک زوج جوان ساکن رشت را که از اهالی شهرستان‌های رودبار و مشهد بودند، شناسایی کنند.
سرهنگ ایرج محمدخانی در ادامه با بیان اینکه با هماهنگی مقام قضایی زن در مخفیگاهش در رشت دستگیر شد، افزود: شوهر این زن نیز که در خارج از کشور به سر می‌برد، پس از ورود به کشور در شهرستان رشت بازداشت شد.
کلاهبرداری از شالیکاران
گرگان- تسنیم: فرمانده انتظامی استان گلستان از دستگیری کلاهبرداری میلیاردی به اتهام صدور چک‌های سرقتی خبر داد.
سرتیپ علی‌اکبر جاویدان اظهار داشت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان به پلیس آگاهی مبنی بر اینکه فردی کلاهبردار با صدور چک‌های بلامحل اقدام به خرید شالی از آنها کرده، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی افزود: مالباختگان در مراجعه به پلیس آگاهی اظهار داشتند؛ متهم با جلب اعتماد و رفتارهای فریبکارانه، شالی‌ها را در تناژ مختلف با صدور چک خریداری و با این وعده که چک‌های پرداختی به روز بوده و اعتبار کافی دارد، آنها را مجاب به تحویل چک کرده است.
فرمانده انتظامی استان گلستان ادامه داد: با راهنمایی مالباختگان و تلاش ماموران، متهم در «مشهد» دستگیر و برای انجام تحقیقات به پلیس آگاهی منتقل شد. در بازجویی‌های انجام شده، متهم به یک میلیارد و 800 میلیون ریال کلاهبرداری با صدور چک بلامحل اعتراف کرد.