kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۴۳۱۸
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۸
نیکی هیلی:

گزینه‌های شورای امنیت برای مقابله با کره شمالی تمام شد

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد می‌گوید، «گزینه‌های شورای امنیت این سازمان برای مقابله با برنامه‌های هسته‌ای کره‌شمالی به اتمام رسیده است.» وی سپس نتیجه گرفته که واشنگتن احتمالا مجبور به حل این مسئله از طریق دخالت پنتاگون شود!


نیکی هیلی در یک جلسه توجیهی با خبرنگاران در کاخ سفید اظهار داشته: «ما در این مقطع تمامی اقداماتی را که می‌توانستیم در شورای امنیت انجام دادیم اما در صورتی که کره‌ شمالی به این رفتار بی‌دقت خود ادامه دهد و در صورتی که آمریکا مجبور به دفاع از خود یا هم‌پیمانانش شود، پنتاگون دخالت خواهد کرد و در این صورت، کره‌ شمالی نابود خواهد شد. همگی این را می‌دانیم و هیچ کدام از ما خواهان این نیست.»
آن‌طور که خبرگزاری رویترز نوشته «هیلی» در ادامه می‌گوید «تحریم‌های دشواری علیه کره شمالی اعمال و 90 درصد تجارت این کشور با خارج قطع شده است». وی در عین حال تصریح کرده، «من مشکلی ندارم که موضوع را به ژنرال ماتیس(وزیر دفاع) حواله کنم، زیرا فکر می‌کنم که وی گزینه‌های زیادی دارد.»
تهدیدات نظامی آمریکا علیه کره شمالی همواره به عنوان «اصلی‌ترین دلیل کره شمالی برای آزمایش موشکی و هسته‌ای» عنوان شده است. پیونگ یانگ بارها گفته توان اتمی‌اش قدرت بازدارندگی دارد.
پس از «هیلی» نوبت به تهدیدات «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا بود. وی گفت: «در صورتی که تلاش‌های دیپلماتیک با کره ‌شمالی شکست بخورد در آن صورت گزینه نظامی تنها راه‌حل خواهد بود، ما هر چیز ممکنی را که در اختیار داریم، امتحان می‌کنیم اما در عین حال، گزینه‌های نظامی متعددی روی میز وجود دارد.» «هربرت مک ‌مستر»، مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا نیز این تهدیدات را اینگونه تکرار کرد که، «گزینه‌های نظامی وجود دارند و احتمال به‌کارگیری آنها هست.»
کره شمالی طی ماه‌های گذشته در واکنش به تحریم‌ها و تهدیدهای آمریکا چندین آزمایش موشکی و اتمی انجام داده که این تحولات روی هم رفته بحران در شبه جزیره کره را به طور کم‌سابقه‌ای تشدید کرده است.