kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۴۳۱۴
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۸

پادشاه بحرین عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را رسماً کلید زد

پادشاه بحرین تحریم رژیم صهیونیستی از سوی برخی کشورهای اسلامی را مورد نکوهش قرار داد! و خواستار تردد آزادانه بحرینی‌ها در سرزمین‌های ‌اشغالی فلسطین شد. این نخستین بار است که رهبر یک کشور عربی به این صراحت به نفع رژیم صهیونیستی موضع می‌گیرد.


«حمد بن عیسی آل خلیفه» ضمن انتقاد از کشورهای عربی که رژیم صهیونیستی را تحریم کرده‌اند از علاقه خود به تردد آزاد شهروندان بحرینی در سرزمین‌های ‌اشغالی با وجود مخالفت اکثریت اعراب منطقه گفت.
به نوشته روزنامه «جروزالم پست» پادشاه بحرین این سخنان را در یک مرکز یهودی به نام «ویزنهال سنتر» در لس‌آنجلس بیان کرد.کوپر، از موسسان این مرکز صهیونیستی هم در این مراسم اظهار داشت بحرین و اسرائیل در مکانی سخت زندگی می‌کنند که در آینده به رویکرد مذهبی معتدلی نیاز دارد.
طبق این گزارش علاوه بر پادشاه بحرین و هیئت همراه، نمایندگانی از مالزی، جمهوری آذربایجان، کویت، مصر و امارات در این نشست حضور داشتند و پادشاه بحرین در همین جمع تحریم رژیم صهیونیستی توسط کشورهای عربی را محکوم کرد. «شیخ ناصر بن حمد الخلیفه»، فرزند پادشاه بحرین که هدایت هیئت بحرینی را در این سفر بر عهده داشت نیز سخنران اصلی این مراسم بود و حتی با گروهی از دانشجویان صهیونیست نیز دیدار کرد. تمایل رژیم آل‌خلیفه برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در شرایطی صورت می‌گیرد که چندی پیش یک جنبش صهیونیستی تندرو موسوم به حباد به بحرین سفر کرد و در یک مراسم جشن و پایکوبی با بحرینی‌ها آهنگ «صهیونیسم» را خواند که از بارزترین جملات آن، این است که معبد هیکل (ادعایی) را بنا خواهیم کرد و شهر صهیون پر خواهد شد که ‌اشاره به شهر‌اشغالی قدس دارد. جنبش حباد از حامیان سرسخت صهیونیسم است که خواستار سربریدن عرب‌ها و ویرانی مسجدالاقصی است. بحرینی‌ها در این مراسم با صهیونیست‌ها همراه شدند و با آنها به رقص و پایکوبی پرداختند. رسانه‌های رژیم صهیونیستی با بازتاب گسترده سفر این خاخام‌ها به بحرین، به تعیین «هدی نونو» صهیونیست از سوی شاه بحرین به عنوان نماینده این کشور در سازمان ملل‌اشاره کردند. این درحالی است که اسناد ویکی‌لیکس نیز پیشتر از دیدارهای محرمانه فشرده بین مسئولان رژیم صهیونیستی و مقامات بحرینی خبر داده بود. البته عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی مختص بحرین نیست و عربستان نیز در این خیانت، ید طولایی دارد.