kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۴۰۸۴
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۰

کیهان و خوانندگان


33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323

* مجلس باید از وزیر راه سوال کند که حفظ جان هزاران ایرانی که در سوانح جاده‌ای گرفته می‌شود در اولویت بود یا استفاده مرفهین از هواپیماهای خریداری شده که گفتید بوی نویی می‌دهد؟ در ضمن چرا با موضوعی که سال‌هاست اخبار آن ایران را عزادار می‌کند به طور جدی مقابله نمی‌شود.
2365---0912
* وزیر محترم راه و شهرسازی، هواپیماهای خریداری شده که به بن‌بست برجام برخورد کردند پس لااقل در تجربه تلخ معامله با دشمنان بازنگری کنید و به فکر اصلاح جاده‌های کشور با تکیه بر نیروهای توانمند داخلی باشید. این جاده‌ها سالانه قربانیان بسیاری را طعمه مرگ می‌کند.
کاویانی
* ایران در تلفات جاده‌ای رتبه دوم دنیا را کسب کرده است! کاش به جای ذوق و شوق از خرید هواپیمای مرجوعی به فکر رفع موانع و ایمن‌سازی جاده‌های کشور بودند!
غیاثی
* در گفت‌وگوی خبری شبکه 2 در تاریخ 96/6/21 نماینده وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد 3500 نقطه حادثه‌خیز در جاده‌ها داریم که 1500 نقطه را برای اصلاح به مناقصه گذاشته‌ایم ولی بعد از مناقصه بودجه‌ای برای اصلاح این نقطه‌ها نیست! آیا جان انسان‌ها برای برخی‌ها این قدر بی‌ارزش شده است که برای حقوق‌های نجومی و ساخت استخر و جکوزی و ویلا برای مدیران بودجه هست ولی برای حفظ جان مردم بودجه نیست؟!
اسدالله عشقی
* پس از حادثه سقوط اتوبوس کرج به ساری در جاجرود و کشته شدن 11 نفر شبکه دو در تاریخ 96/6/21 در گفت‌وگوی ویژه خبری با نماینده وزارت راه و پلیس راهور و دو کارشناس به این حادثه پرداخت. نکته قابل تامل در این گفت‌وگو این بود که مشخص شد معاینه فنی خودروها قابل تکیه نیست! چرا عده‌ای به راحتی با جان مردم بازی می‌کنند؟
2085---021
* اصلاح مهندسی نقاط خطرخیز جاده‌ها به رغم وقوع حوادث پی‌درپی در جاده‌های کشور و با وجود مشخص شدن مسیرهای پرخطر، بلاتکلیف مانده است،‌ اما خرید هواپیما از غرب هنوز اولویت اول آقای وزیر است!
0521---021
* حذف قیمت‌ها از روی اجناس تحمیل هزینه بیشتر بر اقشار کارگر و آسیب‌پذیر خواهد بود. هر نوسانی در بازار ابتدا روی شهروندان عادی و کم‌بضاعت تاثیرگذار خواهد بود. واقعا حذف قیمت‌ها به سود کیست؟ مصرف‌کننده؟ تولیدکننده یا دلالان و شاید بیگانگان؟
کیومرث
* حذف قیمت از روی اجناس فقط باعث توسعه و تقویت فروشگاه‌های زنجیره‌ای غربی خواهد شد و در بین این اجناس محصولات غربی بازار پررونقی را کسب می‌کنند. آیا اگر قیمت‌های واقعی روی کالا یا اجناس ثبت شود بهتر نیست؟
3152---021
* رئیس‌جمهور آمریکا در کنار پارلمان این کشور هر دو بازی تهدید ایران را از سرگرفته‌اند تا جریان غرب‌گرای داخل کشور در آغوش اروپا قرار گیرد و اجازه بازدید از مراکز نظامی را صادر کند و مکمل برجام اجرایی شود.
3104---0912
* قبل از امضای برجام زمزمه برجام‌های بعدی از جبهه غرب شنیده می‌شد حال چگونه برخی مسئولان با پشتیبانی نشریات حامی‌شان منکر شکل‌گیری طرح «مکمل برجام» می‌شوند؟
کرامتی
* ما ملت با تقدیم بالای 200 هزار شهید آمریکا را از کشور بیرون انداختیم و پای آمریکایی‌ها قطع شد. ولی در برجام بدون هزینه دوباره وارد شدند و ما را درگیر ساختند با این تفاوت که قوه مجریه یعنی دولت در برجام راه پس و پیش ندارد. حالا که این‌طور است اجازه بدهند ملت یک بار دیگر قدرت خود را در کنار زدن آمریکا به رخ بکشد و بیش از این متضرر نشویم.
عباسی
* مدعیان حقوق بشر برای اعتصاب غذای افرادی که به جرم جاسوسی و یا فتنه‌گری علیه نظام مقدس ما بازداشت شده‌اند خواستار تشکیل فوری جلسه و تحریم علیه کشور اقدام می‌کند اما در مقابل فجیع‌ترین جنایت‌ها که علیه مسلمانان رخ می‌دهد سکوت می‌کنند! کشتار مسلمانان میانمار توسط یک زن بی‌رحم دارنده جایزه صلح نوبل با وحشی‌ترین رفتارهای ممکن، با هیچ‌گونه عکس‌العمل جدی مجامع مدعی حقوق بشر مواجه نشده است.
0674---0938
* استعفای سرمربی ایرانی تیم فوتسال میانمار یک اقدام شجاعانه و آگاهانه بود لذا نباید تقدیر از این رفتارهای ارزشمند فراموش شود. رسانه‌های زنجیره‌ای به طور طبیعی از دیدن این صحنه‌ها عاجزند ولی از نشریات انقلابی انتظار می‌رود از این قهرمان تجلیل به عمل آورند.
2553---021
* از کیهان بابت تهیه گزارش درخصوص مسکن مهر پردیس و انعکاس آن در تاریخ 21 شهریور تشکر می‌کنیم. حقیقت این است که ده‌ها هزار نفر از اقشار ضعیف جامعه توسط دولت در مسکن مهر گروگان گرفته شده‌اند و تلخ‌تر اینکه وقتی پیگیری می‌کنیم توهین می‌شنویم.
3727---0937
* تصمیم‌گیران وزارت بهداشت احتمالاً چون اکثراً جراح هستند تعرفه جراحی را زیاد کرده‌اند ولی پزشکان متخصص داخلی با اینکه با 90 درصد بیماران درگیر هستند با تعرفه پایین کار می‌کنند. چرا باید چنین تبعیض ظالمانه‌ای وجود داشته باشد؟
2986---0915
* به جز واردات بی‌رویه کالاهای خارجی، واردات فرهنگ غربی هم سرعت زیادی داشته است و این روزها تبلیغ غذای سگ، بن تخفیف خرید سگ‌ خانگی! و کلینیک حیوانات نمادهایی از بی‌دردی برخی از اقشار نسبت به مشکلات جمع زیادی از مردم و نیز گرایش آنان به تغییر فرهنگ اصیل ایرانی به شمار می‌رود.
3885---021
* خنده‌دارتر از این نمی‌شود که هر سال از مساحت جنگل‌ها و مراتع کشور کم می‌شود و یا آب رودخانه‌ها نسبت به گذشته آلودگی بیشتری پیدا می‌کنند آنگاه در مرکز به متولیان محیط‌زیست جایزه می‌دهند.
8895---0919
* این توهین زشت و ناشی از خوی اشرافی یک مقام مهم دولتی که پرداخت چندرغاز یارانه ملت را به کمیته امداد حواله می‌دهد قابل تحمل نیست.
2554 ---- 0930
* از ظواهر امر پیداست که با روی کار آمدن دولت دوازدهم تمام مشکلات تورم، بیکاری، رکود، اشتغال، ازدواج جوانان، مسکن و ... حل شده و تنها دو مشکل باقی مانده است یکی رفع حصر سران خائن و وطن‌فروش فتنه و دیگری حضور زنان در ورزشگاه‌ها برای تماشای مسابقات مردان!
سوری
* برای آن سینما در کشور باید مراسم ختم گرفت که جایزه بهترین فیلم را به اصغر فرهادی بابت فیلم فروشنده می‌دهد. همانی که حاضر شد کشور را برای جایزه صهیونیستی زیر سؤال ببرد و از کشور مهد تمدن، یک کشور عقب‌مانده ترسیم کند.
وحیدی
* کسانی که برای منافع شخصی و ضربه به تولید داخلی و حفظ منافع بیگانگان و ماموریت ویژه از تراریخته حمایت و سینه چاک می‌کنند و اجناس بنجل چینی وارد می‌کنند و خود پورشه سوارند چرا خودشان محصولات ارگانیک مصرف می‌کنند؟!
خرازانی - تهران
* به برخی مسئولین از جمله رئیس سازمان محیط زیست که این قدر اصرار بر مصرف محصولات تراریخته و نداشتن مشکل در انسان تاکید می‌کنند پیشنهاد می‌شود دو سال خود و اعضای خانواده خود از این محصولات استفاده کنند و پس از آزمایش و اثبات بهداشتی بودن‌شان، مصرف آنها را برای دیگران تجویز کنند.
8895 ---- 0919 و 3304 ---- 0912