kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۳۹۶۷
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۲

پاسخ به اتهام اصلاح‌طلب بدلی /عارف: دنبال گفتمان جعلی هستند(خبر ویژه)

رئیس فراکسیون امید گفت برای حفظ انسجام جریان اصلاح‌طلب، در برابر برخی اظهارنظرهایی که به دنبال عبور از هویت اصلاح‌طلبی هستند سکوت می‌کنم.


محمدرضا عارف به خاطر عملکرد فراکسیون امید و همچنین شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان که رئیس آن در انتخابات مجلس و شورای شهر بود، مورد اعتراضات متعدد قرار دارد. او در سال 92 نیز از سوی همین طیف از اصلاح‌طلبان متهم به بدلی و قلابی بودن شد.
عارف در پاسخ این انتقادها گفته است: فعلا برای حفظ انسجام جریان اصلاح‌طلب در برابر برخی اظهارنظرهایی که به دنبال عبور از هویت اصلاح‌طلبی و فروپاشی وحدت و انسجام هستند سکوت می‌کنم ولی در صورت تداوم آن مطمئنا نسبت به اهداف اینگونه اظهارنظرها سخن خواهم گفت.
به گزارش امیدنامه، دکتر محمدرضا عارف گفت: در روز اول فعالیت شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تلاش زیادی برای توقف فعالیت این شورا از طریق تهدیدهای مختلف صورت گرفت ولی از آنجا که عملکرد شفاف و روشنی داشتیم به فعالیتمان ادامه دادیم. در مقطع فعلی متاسفانه با جعل برخی گفتمان‌ها به دنبال فروپاشی شورای عالی اصلاح‌طلبان هستند. وی با انتقاد از برخی تعابیری که نسبت به لیست امید شورای شهر تهران صورت گرفت، گفت: مردم به احترام گفتمان اصلاحات به تمامی 21 نفر لیست امید رای دادند چرا با برخی اظهارنظرها به مردم توهین می‌کنید و زمینه بی‌اعتمادی به گفتمان اصلاحات را فراهم می‌کنید؟
یادآور می‌شود در کنار حملات تند برخی روزنامه‌ها و سایت‌های اصلاح‌طلب به عارف، صادق زیباکلام نیز اخیرا در مصاحبه‌ای گفته بود: فراکسیون امید یک بدن بی‌سر بود با عرض معذرت، آقای دکتر عارف علیرغم احترام زیادی که برای ایشان قائل هستم ولی از نظر اجرایی ایشان را آدم توانمندی نمی‌بینم.
وی پیش از این هم با بی‌عرضه خواندن عارف و فراکسیون امید گفته بود: آنها عرضه نداشتند یک کمیسیون را بگیرند؛ عرضه نداشتند یک نطق قبل از دستور بگیرند؛ یک مشت آدم که اصلا معلوم نیست چرا رفته‌اند مجلس؛ کسانی که ما این همه دویدیم تا بتوانند وارد مجلس شوند.