kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۳۹۶۱
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۲
حجت‌الاسلام محمدیان در جمع مسئولان دفاتر نهاد رهبری:

استعفا نداده بودم/ رهبر انقلاب فرمودند به کارم ادامه دهم

رئیس ‌نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت به کار بردن کلمه استعفا برای وی درست نیست بلکه وی نامه‌ای را به رهبر انقلاب نوشته و گفته است که زمان مسئولیتش سپری شده اما رهبری فرمودند فعلا به کارتان ادامه دهید.



به گزارش خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان رئیس ‌نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در جمع مسئولان دفاتر استانی نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور با‌ اشاره به ادامه فعالیت خود به عنوان رئیس ‌نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه به دنبال نیروی تازه‌نفس برای ادامه فعالیت در نهاد بودم افزود: رهبر معظم انقلاب پس از بررسی دفتر ایشان فرمودند: «الان به‌هیچ وجه مصلحت نیست، لذا شما به کار خودتان ادامه دهید.»
وی در بخشی از سخنانش تصریح کرد: در اینجا لازم است توضیحی دربارۀ ادامۀ کارم در نهاد، عرض کنم. البته بنده استعفا نداده بودم اما به‌هرحال این‌طور مطرح شد که بنده استعفا داده‌ام. اگر دوستان اساسنامۀ نهاد را ملاحظه کنند، می‌بینند که دورۀ ریاست نهاد، سه سال است. البته ممکن است این دوره دو سه بار تجدید شود، اما بالاخره این تجدید هم یک عرفی دارد!
حجت‌الاسلام محمدیان گفت: اعتقاد شخصی بنده این است که برای این مسئولیت‌ها، هشت سال کافی است، و بیشتر از این نباید این پُست‌ها را نگه داشت، بلکه باید تحویل نفرات تازه‌نفسی داد که بتوانند این مسیر را بهتر و کامل‌تر ادامه دهند. و این جابه‌جایی‌ها هم غیرطبیعی نیست، بلکه اتفاقاً ماندن در این مسئولیت‌ها یک ‌مقدار جای سؤال دارد که «یک فرد چقدر می‌خواهد در یک مسئولیت بماند درحالی‌که در این مجموعه، افراد بسیار شایسته‌ای وجود دارند که خیلی بهتر می‌توانند کار را ادامه دهند.»
وی در ادامه افزود: امسال این مطلب را به‌صورت مکتوب خدمت حضرت آقا نوشتم و در این نامه عرض کردم: دورۀ ما خیلی وقت است که تمام شده و نهاد هم نیروهای خوبی دارد که می‌توانند این مسئولیت را انجام دهند، لذا اجازه بدهید این فضا تغییر کند و فضای جدیدی در مجموعۀ نهاد ایجاد شود و روح تازه‌ای در نهاد دمیده شود.
رئیس‌ نهاد نمایندگی ولی فقیه تاکید کرد: بنابراین «استعفا» کلمۀ مناسبی نبود که به‌کار برده شد، چون معمولاً در استعفا یک نوع قهر یا خستگی وجود دارد، ولی ما از هیچ‌کسی قهر نکرده‌ایم و اصلاً با وجود دوستانی به این خوبی، جای قهر هم وجود ندارد. الحمدلله بحث خستگی هم مطرح نیست و الان هم بنده احساس خستگی ندارم.
وی در ادامه افزود: بنده وظیفه داشتم که نظر کارشناسی خودم را بیان کنم، اما وقتی دستور این است که «ادامه دهید» ما هم به‌عنوان یک سرباز-تا وقتی که نظرِ ایشان هست- ادامه می‌دهیم.