kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۳۹۶۰
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۱
شمخانی در جمع خبرنگاران:

همه‌پرسی در کردستان مصائب مضاعفی برای مردم این منطقه رقم خواهد زد

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران گفت: برگزاری همه‌پرسی در اقلیم‌ کردستان می‌تواند موجب تشدید اختلاف‌نظرهای احزاب و گروههای کردی شده و باعث از دست رفتن فرصتها و ظرفیتهای اثرگذار جامعه کردی در حاکمیت عراق شود.


امیر دریابان شمخانی عصر سه شنبه در حاشیه بیست و هشتمین محفل انس پیشکسوتان جهاد و شهادت در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سؤالی درخصوص اثرات ضدامنیتی طرح برگزاری رفراندوم در اقلیم کردستان عراق خاطرنشان کرد: اکنون که با همت کشورهای خط اول مبارزه با تروریسم به پایان حضور فیزیکی عناصر تکفیری وابسته نزدیک می‌شویم، برخی اقدامات نسنجیده می‌تواند خطر شکل گیری منازعات جدید و بازتولید ناامنی را افزایش دهد.
وی با‌اشاره به تاثیر مخرب برگزاری همه‌پرسی در اقلیم در از دست رفتن فرصت‌ها و ظرفیت‌های فراوان و اثرگذار جامعه کردی در حاکمیت عراق اظهار داشت: برگزاری همه پرسی می‌تواند موجب تشدید اختلاف نظرهای موجود بین احزاب و گروه‌های کردی شده و با افزایش تنش‌های ناخواسته در این منطقه مصائب و رنج‌های مضاعف برای مردم ستم دیده و شجاع اقلیم را رقم خواهد زد.
شمخانی همچنین درخصوص دستاوردهای اخیر محور مقاومت در برابر تروریسم تاکید کرد: سیاست داعش پروران برای اعمال راهبرد ناامن سازی منطقه از طریق ابزار تروریسم، فرجام تلخی را برای طراحان این فتنه بدنبال داشت.
وی افزود: پیشکسوتان جهاد و شهادت که 8 سال با دستان خالی در برابر صدام و حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای او ایستادند و از اسلام و ایران دفاع کردند، نسل پرورش دهنده شهید حججی‌ها هستند.