kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۳۹۵۹
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۱
سخنگوی وزارت خارجه:

هیئت ایرانی عازم بنگلادش می‌شود/ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه برای مسلمانان میانمار

سخنگوی وزارت خارجه از اعزام هیئتی به ریاست معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه به همراه تیمی از هلال احمر به بنگلادش در پنجشنبه خبر داد و گفت: این هیئت حامل کمک‌های انسان‌دوستانه جمهوری اسلامی ایران برای مسلمانان میانمار است.


بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با فارس، درباره آخرین اقدامات انجام شده درخصوص مسلمانان میانمار از سفر هیئتی از جمهوری اسلامی ایران به ریاست ابراهیم رحیم‌پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه به همراه تیمی از هلال احمر جمهوری اسلامی به بنگلادش خبر داد و گفت: این هیئت که حامل کمک‌های انسان‌دوستانه جمهوری اسلامی ایران برای مسلمانان میانمار است، قرار است روز پنجشنبه در سفر به بنگلادش این کمک‌ها را از طریق بنگلادش در اختیار آوارگان میانماری قرار دهد.
وی افزود: هیئت ایرانی همچنین قرار است از اردوگاه آوارگان میانماری در شهر کاکس بازار بنگلادش بازدید کند.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای استقرار کمپی برای آوارگان میانماری و همچنین احداث بیمارستان صحرایی در بنگلادش در صورت موافقت و استقبال دولت این کشور خبر داد.
قاسمی همچنین با ‌اشاره به ماموریت سفیر ایران در تایلند که در نزد دولت میانمار نیز آکردیته است برای سفر به میانمار عنوان کرد: سفیر ایران در این ماموریت ضمن دیدار با مقامات وزارت خارجه میانمار، مواضع جمهوری اسلامی در قبال تحولات کنونی در میانمار را تشریح و نگرانی از وضعیت مسلمانان این کشور را به اطلاع مقامات میانماری خواهد رساند.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی از سوی دیگر به سفر هفته آینده محمدجواد ظریف به نیویورک به منظور شرکت در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل‌اشاره کرد و افزود: آقای ظریف در ادامه رایزنی‌ها با مقامات برخی از کشورها قرار است در حاشیه نشست مجمع عمومی در دیدار با همتایان و مقامات حاضر در این نشست، وضعیت مسلمانان روهینگیا را مورد پیگیری قرار دهد.
قاسمی عنوان کرد که جمهوری اسلامی ایران با تمام توان و با استفاده از همه ظرفیت‌ها و امکانات خود در راستای مقابله با خشونت‌های اعمال شده علیه مسلمانان در هر جای دنیا از جمله میانمار استفاده خواهد کرد.