kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۳۹۲۲
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۲
سرلشکر باقری:

دولت‌های مرتجع منطقه در محافل خصوصی به حال ما غبطه می‌خورند

رئیس‌ستاد کل نیروهای مسلح گفت: امروز دولت‌های مرتجع منطقه زمانی که اسم جمهوری اسلامی می‌آید، در محافل خصوصی به حال ما غبطه می‌خورند و می‌گویند ‌ای کاش ما هم در مسیر شما بودیم.


به گزارش فارس، سردار سرلشکر محمد باقری، رئیس‌ستاد کل نیروهای مسلح در محفل انس پیشکسوتان جهاد و شهادت که در مسجد حضرت ولیعصر(عج) برگزار شد، گفت: ما از دفاع مقدس خودکفایی را فرا گرفتیم و این را در همه ابعاد آموختیم، امروز در جایگاهی قرار داریم که از جهت سخت‌افزاری مانند سلاح، تجهیزات نظامی و مهمات به خود اتکایی رسیده‌ایم به نحوی که خودمان می‌سازیم، تکثیر می‌کنیم، به کار می‌گیریم و انبار می‌کنیم و این از افتخارات ملت ما است. درحالیکه ارتش‌های بزرگ هرچند در پیمان‌های مطرح هستند، وقتی در سیاست‌ها با اخم قدرت‌ها مواجه می‌شوند، از اینکه قطعه‌ای برای هواپیماهایشان ندهند یا تجهیزاتشان زمین‌گیر شود به هراس می‌افتند، لذا این زمان به ما می‌گویند خوش به حال شما که خودتان ساختید. این درس دفاع مقدس است که توانستیم جایگاه خود را پیدا کنیم.
وی اظهار داشت: ما مانند اقتصاد مقاومتی نیاز به فرهنگ مقاومتی در برابر تهاجم فرهنگی داریم که ایستادگی کند. همچنین به سیاست مقاومتی هم که بتواند در برابر فشارهای خارجی نفوذ ناپذیر باشد، نیازمندیم. البته باید گفت درس این راه را در دفاع مقدس فرا گرفتیم که باید آن‌ را به سایر ابعاد دفاع ملی گسترش دهیم.
رئیس‌ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: در دفاع مقدس یک سوزن ته‌گرد را به ما نمی‌دادند و حتی علم و فناوری محصولات و قطعات مختلف را نیز در آن دوران از ما دریغ می‌کردند. اما سایر بخش‌ها چنین شرایطی نداشتند، با این وجود ما توانستیم در بخش نظامی مانند تولید ساخت موشک به خودکفایی برسیم. اکنون نیز باید به آن دوران رجوع کنیم و راه را برای سایر حوزه‌ها هموار کنیم که این می‌تواند با اقتصاد مقاومتی محقق شود.
سرلشکر باقری ابراز داشت: به برکت دفاع مقدس هیچ همسایه‌ای جرأت و قدرت آن را نداشت که بخواهد با ایران درگیر شود و این موضوع تا دهه 80 که با حوادث افغانستان و عراق توأم می‌شود، ادامه داشت. در این مقطع زمانی شاهد حضور تهدیدات نظامی قدرت‌های بزرگ جهانی در همسایگی کشورمان هستیم، اما با این وجود خدا را شاکریم که مقام معظم رهبری مجموعه این صحنه‌ها را به خوبی مدیریت کرده است و این باعث شد تا قدرتمان را به رخ دیگران بکشیم که نتیجه آن ایجاد بازدارندگی بود.
وی گفت: جمهوری اسلامی و رزمندگانش روزی در کنار دیوارهای اهواز می‌جنگیدند، اما امروز در جایگاهی هستند که دشمنان با ترس از مسائلی مانند محور ایران- مدیترانه حرف می‌زنند. امروز دولت‌های مرتجع منطقه زمانی که اسم جمهوری اسلامی می‌آید، در محافل خصوصی به حال ما غبطه می‌خورند و می‌گویند ‌ای کاش ما هم در مسیر شما بودیم.
رئیس‌ستاد کل نیروهای مسلح بیان داشت: مسئله پیشکسوتان دفاع مقدس از موضوعات اساسی است. بنده در مسئولیتی که دارم از پیشنهادات مبنی بر حمایت از پیشکسوتان دفاع مقدس استقبال می‌کنم و در اینجا اعلام آمادگی می‌کنم برای همکاری با پیشکسوتان دفاع مقدس هر کجا نیاز به همکاری باشد کمک می‌کنیم و آماده هستیم مجموعه‌های مناسب با این بخش از جامعه نیروهای مسلح در نیروهای مسلح ایجاد کنیم.
سرلشکر باقری افزود: اکنون مجموعه‌های فرهنگی دفاع مقدس در 31 استان در حال ساخت است که امسال 10 مجموعه در استان‌ها افتتاح می‌شود. در کنار آن باغ موزه دفاع مقدس نیز در تهران ایجاد شده که مجموعه‌ای آماده برای شما و ایثارگران است.
وی گفت: ما نماینده‌ای در شورای فرهنگ عمومی کشور داریم، لذا پیشنهاد می‌کنم برابر نظر شما پیشکسوتان دفاع مقدس می‌توانیم روزی را در تقویم کشور به نام روز پیشکسوتان ثبت کنیم. علاوه بر این، در دانشگاه‌ها برای دروس دفاع مقدس و پروژه‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی می‌توان از وجود پیشکسوتان بهره برد.