kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۳۹۱۷
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۱

حوادث کوتاه از کشور


    درگذشت مدیر در سانحه رانندگی
یاسوج- فارس: رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدیر زراعت جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در سانحه تصادف درگذشت.
جعفر گوهرگانی از سانحه تصادف برای مدیر زراعت جهاد کشاورزی این استان خبر داد و گفت: مهندس نعمت‌الله روزبه از مسئولان خدوم و بااخلاق جهاد کشاورزی استان بر اثر سانحه تصادف درگذشت.
کشف مواد مخدر
کرمان- مهر: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمان گفت: طی دو عملیات 206 کیلو و 350 گرم تریاک کشف شد.
سرهنگ کامبیز اسماعیلی افزود: در عملیات اول 167 کیلوگرم تریاک از یک خودرو 405 کشف و ضبط شد و در عملیات دوم از یک دستگاه خودروی جک که از شهرستان‌های جنوبی عازم اصفهان بود 39 کیلو و 350 گرم تریاک کشف شد.
وی اضافه کرد: در این راستا سه قاچاقچی دستگیر و دو دستگاه خودرو یاد شده توقیف و به همراه مواد مکشوفه تحویل مقامات قضایی شد.
کشف هروئین
کرج- مهر: فرماندهی انتظامی شهرستان ملارد از کشف 42 کیلو و 250 گرم هروئین خبر داد.
سرهنگ برزو همتی گفت: پلیس در پی گشت‌زنی به یک دستگاه خودروی باری مشکوک شده و خودرو را متوقف کردند.
وی افزود: در بازرسی از این خودرو مقدار 42 کیلو و 250 گرم هروئین که به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود کشف، یک نفر قاچاقچی دستگیر و یک خودرو مذکور نیز توقیف شد.
برخورد اتوبوس با کودک
سبزوار- فارس: فرمانده انتظامی داورزن اظهار داشت: در حوالی زائرسرای کاهک محور داورزن- سبزوار یک دستگاه اتوبوس، با کودک 5 ساله در حین عبور از جاده برخورد کرد.
سیدجمال معتمدالشریعتی افزود: در این حادثه، کودک جان خود را از دست داد.
وی ادامه داد: راننده دستگیر و اتوبوس توقیف و برای بررسی جزئیات حادثه تحویل مقام قضایی داده شد.
قاچاق یک تن قهوه
قم- فارس: فرمانده انتظامی شهرستان قم از کشف یک تن قهوه قاچاق خبر داد.
هادی دیده‌ور، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر پاتوق خرده‌فروشی مواد مخدر و نگهداری کالای قاچاق در یک کارگاه متروکه پس از بازرسی از کارگاه حدود یک تن قهوه، 213 عدد قهوه‌ساز، 314 عدد لیوان چینی، 98 دستگاه دمنوش، 53 دستگاه آسیاب برقی، 200 عدد همزن کوچک و چهار عدد دستگاه گاز کوچک رومیزی فاقد برگه گمرکی و قاچاق کشف شد.
دیده‌ور، ارزش کالاهای مکشوفه را حدود 500 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: در این رابطه 3 متهم دستگیر شدند.
پارچه قاچاق به تهران نرسید
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی استان لرستان از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف هزار و 429 طاقه انواع پارچه قاچاق در خرم‌آباد خبر داد.
سرتیپ «مهدیان‌نسب» گفت: ماموران پلیس آگاهی در جاده کمربندی «خرم‌آباد» به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را توقیف کردند.
وی در ادامه افزود: در بازرسی از خودرو مذکور، تعداد هزار و 429 طاقه انواع پارچه خارجی فاقد مجوز گمرکی که از استان‌های جنوبی کشور به پایتخت بارگیری شده بود، کشف شد.
فرمانده انتظامی لرستان با بیان اینکه در این رابطه یک نفر دستگیر شد، اظهار داشت: کارشناسان ارزش محموله کشف شده را پنج میلیارد ریال اعلام کردند.
توقیف قفل فرمان‌های قاچاق
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا از کشف یک محموله قفل فرمان خارجی به ارزش سه میلیارد ریال و دستگیری یک قاچاقچی خبر داد.
سرهنگ «حمید امیرخانی» گفت: مأموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کشنده اسکانیا مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی ادامه داد: این خودرو حامل یک هزار و 513 کارتن انواع قفل فرمان بود که راننده آن مدارک مثبته گمرکی را ارائه نداد.
سرهنگ امیرخانی با اشاره به اینکه محموله کشف شده توسط کارشناسان سه میلیارد ریال ارزش‌گذاری شده است بیان داشت: در این رابطه راننده خودرو دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.
جریمه قاچاقچیان البسه
رشت- خبرنگار کیهان: مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان از جریمه 674 میلیون ریالی عاملین قاچاق البسه خارجی در این استان خبر داد.
رضا قشلاقی اظهار داشت: در گشت مشترک پلیس آگاهی و بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی گیلان در شهر رشت، مقدار 7 هزار و 785 ثوب البسه خارجی قاچاق کشف و ضبط و عاملین قاچاق به پرداخت 674 میلیون و 584 هزار ریال جریمه نقدی در حق دولت محکوم شدند.
دستگیری متهم
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی شهرستان روانسر از توقیف یک دستگاه کامیون حامل سه هزار و 600 کیلوگرم مواد اولیه تهیه خامه در محور روانسر- جوانرود خبر داد.
سرهنگ «محمد قنبری» با اعلام این خبر گفت: مأموران پلیس آگاهی حین کنترل محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون یخچال‌دار مشکوک شدند و جهت تحقیقات بیشتر به راننده دستور توقف دادند.
وی افزود: در بازرسی از خودرو سه هزار و 600 کیلوگرم مواد اولیه تهیه خامه غیربهداشتی و فاقد مدارک مثبته گمرکی به ارزش 600 میلیون ریال کشف شد.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه این محموله در محور روانسر- جوانرود توقیف شده است، گفت: یک متهم در این ارتباط دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.
فرار قاچاقچی
زاهدان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر از توقیف تانکر حامل 15 هزار لیتر سوخت قاچاق توسط مأموران انتظامی این شهرستان خبر داد.
سرهنگ «دوستعلی جلیلیان» گفت: مأموران یگان امداد این فرماندهی حین گشت‌زنی‌های هدفمند در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه تانکر نفتکش مشکوک و جهت متوقف کردن خودرو به راننده دستور ایست دادند که راننده خودرو با بی‌توجهی اقدام به فرار کرد.
وی افزود: تریلر کشنده از مسیر اصلی به طرف جاده‌های فرعی و روستاهای اطراف شهرستان تغییر مسیر داده و با تنگ شدن عرصه خودروی حامل سوخت قاچاق را متوقف ولی راننده فرار کرد.
تصادف مرگبار
سرویس شهرستانها: رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گلستان گفت: چهار کشته و 2 زخمی بر اثر تصادف رانندگی در محور آق‌قلا به اینچه برون برجای ماند.
سرهنگ «علی عبدی» افزود: بر اثر تصادف سواری ال 90 با سواری پراید در محور آق‌قلا به اینچه‌برون 4 نفر کشته و 2 نفر زخمی شدند.
وی علت وقوع این تصادف را انحراف به چپ سواری ال90 عنوان و تصریح کرد: در این تصادف 2 نفر از سرنشینان سواری ال90 و دو نفر از سرنشینان سواری پراید کشته شدند.