kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۳۸۸۰
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۹

اخبار کوتاه از فوتبال


تعویض‌های طلایی برانکو جواب داد
پرسپولیس ۱۰ نفره
 به جمع ۴ تیم برتر آسیا رسید
تیم فوتبال پرسپولیس با پیروزی شیرین مقابل الاهلی عربستان در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مرحله نیمه نهایی رسید. پرسپولیس در این مسابقه ۱۰ نفره شد ولی دو ضربه پنالتی به دست آورد.
تیم های فوتبال پرسپولیس و الاهلی عربستان در چارچوب دیدار برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۱۹:۴۵ دیروز در ورزشگاه محمد بن زاید ابوظبی به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه ۳ بر یک به سود پرسپولیس به اتمام رسید تا نماینده ایران به مرحله نیمه نهایی راه یابد و حریف الهلال در این مرحله شود.علی علیپور در دقیقه ۵ برای پرسپولیس گلزنی کرد. صالح الامری در دقیقه ۵۲ گل تساوی را به ثمر رساند. گادوین منشا در دقیقه ۸۲ برای پرسپولیس از روی نقطه پنالتی گل زد. گل سوم پرسپولیس هم در دقیقه ۹۴ توسط مهدی طارمی از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید.پرسپولیس این بازی را با ترکیب علیرضا بیرانوند، محمد انصاری، شجاع خلیل زاده، محسن ربیع خواه، حسین ماهینی( کاپیتان)، کمال کامیابی نیا، محسن مسلمان(61- بشار رسن)، فرشاد احمدزاده(77- شایان مصلح)، وحید امیری، علی علیپور(65-گادوین منشا) و مهدی طارمی آغاز کرد.هر دو تیم از همان ابتدای بازی هجومی ظاهر شدند به طوری که در سه دقیقه نخست، الاهلی و پرسپولیس هر کدام صاحب دو ضربه کرنر شدند.انتظار هواداران پرسپولیس برای باز شدن دروازه الاهلی در این مسابقه خیلی طول نکشید. علی علیپور با استفاده از فضای پشت مدافعان و دوندگی زیاد توانست در دقیقه ۵ برای پرسپولیس گلزنی کند.با این حال کمال کامیابی نیا هافبک پرسپولیس در دقیقه ۱۱ روی بازیکن الاهلی مرتکب خطا شد و با کارت قرمز داور، از زمین مسابقه اخراج شد تا پرسپولیس دچار شوک شود. با اخراج کامیابی نیا، محسن ربیع خواه از دفاع چپ به پست هافبک منتقل شد و وحید امیری هم عقب تر آمد و در دفاع چپ قرار گرفت.هرچند پرسپولیس بعد از ۱۰ نفره شدن هم چند موقعیت خوب گلزنی داشت ولی از دقیقه ۲۰ به بعد فشار حملات الاهلی بیشتر شد و شاگردان برانکو ایوانکوویچ بیشتر به ضدحملات روی آوردند.نیمه نخست بازی با نتیجه یک بر صفر به سود پرسپولیس به اتمام رسید.
نیمه دوم این مسابقه در شرایطی آغاز شد که الاهلی سعی در باز کردن دروازه پرسپولیس داشت و  سرانجام در دقیقه ۵۲ توانست با ضربه صالح الامری گل تساوی را وارد دروازه پرسپولیس کند.پرسپولیس بعد از گل تساوی جلو کشید. در دقیقه ۵۶ مهدی طارمی با خطای بازیکن الاهلی در محوطه جریمه سرنگون شد ولی داور اعتقادی به پنالتی نداشت. این تصمیم داور اعتراض شدید بازیکنان پرسپولیس را در پی داشت و حسین ماهینی کارت زرد گرفت.در 10 دقیقه پایانی پرسپولیس فشار زیادی روی دروازه الاهلی وارد کرد. در دقیقه ۸۰ بازیکن الاهلی مرتکب خطای هند شد تا پنالتی برای پرسپولیس اعلام شود. این خطای هند روی شوت شایان مصلح به دست آمد و داور هم مدافع الاهلی را به خاطر این هند، از زمین اخراج کرد.گادوین منشا در دقیقه ۸۲ پشت ضربه پنالتی ایستاد و گل دوم پرسپولیس را به ثمر رساند.پرسپولیس بعد از این گل توپ را بیشتر در زمین الاهلی نگه داشت تا فشار از روی دروازه اش برداشته شود. باتوجه به۱۰ نفره شدن الاهلی، این تیم هم نتوانست موقعیت خطرناکی روی دروازه پرسپولیس ایجاد کند.در دقیقه ۹۳ داور دومین پنالتی را برای پرسپولیس  روی حرکت بشار رسن گرفت و مهدی طارمی پشت این ضربه پنالتی ایستاد و گل سوم پرسپولیس را به ثمر رساند.با این پیروزی تیم پرسپولیس با برتری ۵ بر ۳ در مجموع ۲ بازی رفت و برگشت(تساوی ۲ بر ۲ در بازی رفت) ضمن صعود به جمع چهار تیم برتر آسیا حریف الهلال عربستان شد.
واگذاری بلیت‌فروشی بازی سرخابی‌ها
 به استقلال و پرسپولیس
رئیس فدراسیون فوتبال از واگذاری بلیت‌فروشی اینترنتی به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خبر داد و گفت: طی نشستی که با مدیران این دو باشگاه داشتیم، قرار شد بلیت‌فروشی اینترنتی رقابت‌های لیگ به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس واگذار شود و سازمان لیگ سهم سودش را از بلیت فروشی دریافت کند. مهدی تاج در جمع خبرنگاران درباره برنامه‌های تیم‌ ‌ملی فوتبال بعد از صعود به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، اظهار کرد: ما برای اینکه بتوانیم حضور خوبی در جام جهانی روسیه داشته باشیم، دو بازی دوستانه هماهنگ شده و هشت بازی طی درخواست سرمربی تیم‌ ‌ملی فوتبال پیش‌بینی کرده‌ایم. یک بازی دوستانه با روسیه خواهیم داشت که خود این کشور هزینه را پرداخت کرده است و یک بازی هم با توگو که یکی از تیم‌های آفریقای جنوبی است که این هم بنا بر پیشنهاد کارلوس کی‌روش بوده است، زیرا وی معتقد است که ما در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به احتمال زیاد با یک تیم آفریقایی مواجه خواهیم بود و بهتر است با انجام دیدار با یک تیم آفریقایی خود را برای جام جهانی آماده کنیم. این تیم، تیم بسیار خوبی است و ۱۴ بازیکن آن لژیونر هستند. تمام هزینه‌های تیم توگو را فدراسیون فوتبال پرداخت می‌کند اما بازی اولی که با روسیه داریم تمام هزینه‌ها از سوی فدراسیون فوتبال روسیه پرداخت خواهد شد. تاج همچنین درباره جلسه‌ای که با طاهری و افتخاری درباره بلیت‌فروشی اینترنتی داشت، گفت‌: با مدیران عامل این دو باشگاه درخصوص فروش بلیت اینترنتی به تفاهم رسیده‌ایم و قرار بر این است که بلیت‌فروشی اینترنتی به خود باشگاه‌ها واگذار شود تا سهم خوبی را از این مسئله ببرند. به سازمان لیگ اعلام کرده‌ایم که خود را وارد این کار نکند و سهم خودش را از بلیت‌فروشی دریافت کند.
درخواست خروج تیم سپاهان از بحران طی 2 بازی آینده
در جلسه سرمربی تیم فوتبال سپاهان و با مسئولان باشگاه به زلاتکو کرانچار اولتیماتومی داده نشده اما از او خواستند هرچه زودتر تیم را از این وضعیت خارج کند. سپاهان در فصل جاری نتوانسته نتایج خوبی کسب کند و وضعیت این تیم بسیار نامساعد است. شاگردان زلاتکو کرانچار در لیگ برتر وضعیت خوبی ندارند و در پنج هفته ابتدایی با کسب 6 امتیاز در رده دهم جدول جای گرفته است. قبول شکست مقابل صنعت نفت و حذف زودهنگام از این مسابقات باعث شده تا وضعیت این تیم به شرایط بحرانی نزدیک‌تر شود. در همین راستا روز گذشته جلسه نقد و بررسی در رابطه با وضعیت تیم در باشگاه سپاهان برگزار شد و مسئولان دغدغه‌های خود را به کادر فنی مطرح کردند.مسئولان سپاهان به کرانچار اعلام کردند انتظار حذف در این مرحله را نداشتند و شکست در مرحله یک شانزدهم نهایی را در شأن این باشگاه ندانستند.در ادامه زلاتکو کرانچار سرمربی سپاهان در رابطه با وضعیت تیم و نتایج اخیر توضیحاتی ارائه کرده است.او اعلام کرده تغییرات زیاد در سپاهان بنیه تیم را دچار ضعف کرده و کمی زمان نیاز دارد تا بازیکنان به هماهنگی برسند. دلیل دیگری که کرانچار در مورد وضعیت اخیر تیم مطرح کرده دیر اضافه شدن بازیکنان خارجی به تیم بوده است.او اعلام کرده اگر مدتی زمان بگذرد بازیکنان خارجی می‌توانند از لحاظ بدنی و تاکتیکی خود را با تیم هماهنگ کنند و بدون شک در این وضعیت شرایطشان بهتر خواهد شد.در جلسه روز گذشته با وجود اینکه شایعاتی مبنی بر دادن اولتیماتوم به کرانچار مطرح شده است هیچ صحبتی از اولتیماتوم و دادن فرصت مطرح نشده اما به این مربی تاکید کردند طی ۲ بازی آینده باید تیم را از بحران خارج کند چرا که در آن صورت مدیریت بحران سخت خواهد بود.