kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۳۸۷۹
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۹

اخبار ورزش جهان


تصمیم چفرین برای مجازات پاری‌سن‌ژرمن
گروهی از رسانه‌های اروپایی به نقل از رئیس‌یوفا اخباری منتشر کرده‌اند که از تصمیم وی برای مجازات باشگاه متمول شهر پاریس حکایت دارند.ولخرجی پاری‌سن‌ژرمن در بازار نقل و انتقالات تابستان امسال برای عقد قرارداد 222 میلیون یورویی با نیمار و خرید کایلیان امباپه با قراردادی که رقم آن به 180 میلیون یورو می‌رسد، جنجال بزرگی در دنیای فوتبال به راه انداخته است. یوفا هم برای اینکه اثبات کند پای حرفش برای مجازات متخلفان قانون بازی جوانمردانه مالی می‌ایستد، اعلام کرده پرونده‌ای را برای رسیدگی به تخلفات احتمالی این باشگاه به جریان انداخته است.در همین حال الکساندر چفرین، رئیس‌یوفا هم به مسئولیت خود در قبال مجازات متخلفان قانون بازی جوانمردانه مالی واقف و این همان چیزی بوده که ظاهراً در جلسه اخیرش با رؤسای باشگاه‌های اروپا به آن‌اشاره داشته است.به نوشته نشریه آس اسپانیا، چفرین در جلسه اخیر اتحادیه باشگاه‌های فوتبال اروپا (ECA) به سران باشگاه‌های فوتبال قاره سبز گفته است:«من می‌خواهم در یوفا همان محبوبیتی را کسب کنم که میشل پلاتینی داشت و می‌دانم که باید پاری‌سن‌ژرمن را از حضور در رقابت‌های اروپایی تحت نظارت یوفا محروم کنم.» اظهارات چفرین که یوفا آنها را تکذیب کرده در نشریه اکیپ فرانسه هم بازتاب داشته است. این نشریه به نقل از رئیس‌اسلوونیایی یوفا نوشته: ما از اعمال مجازات نمی‌ترسیم. هیچ شخصی و هیچ کسی اجازه تخظی از قوانین را ندارد.پاری‌سن‌ژرمن در تابستان امسال بالغ بر 400 میلیون یورو صرف خرید بازیکنان جدید کرده است هرچند رئیس‌این باشگاه مدعی است که دخل و خرج تیم او طبق قانون بازی جوانمردانه مالی یوفا بوده است.
منچستریونایتد
تیم مورد علاقه رهبر کره شمالی
رسانه‌های انگلیسی فاش کردند که رهبر کره شمالی علاقه زیادی به فوتبال و تیم منچستریونایتد دارد.آنتونیو راتزی سناتور ایتالیایی که دوست نزدیک کیم جونگ اون رهبر کره شمالی است، فاش کرد این فرد علاقه زیادی به فوتبال و تیم منچستریونایتد انگلیس دارد. به همین خاطر روزنامه دیلی میل به تیم‌های منچسترسیتی، چلسی و آرسنال به حالت طنز درباره این خبر هشدار داد.سناتور ایتالیایی همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا کیم خودش را با اسطوره‌های یونایتد نظیر اریک کانتونا یا زلاتان ایبراهیموویچ مقایسه می‌کند گفت: خیر. کیم، کیم است و شرایط خاص خودش را دارد و با کس دیگری قابل مقایسه نیست.
توافق چلسی و اتلتیکو برسر انتقال کاستا
بنابه نوشته مطبوعات، مهاجم اسپانیایی چلسی از اوایل ژانویه در اختیار اتلتیکومادرید قرارمی‌گیرد.ماجرای حواشی ناشی از عدم انتقال دیگو کاستا با اخباری که از استمفوردبریج به گوش می‌رسد، به نظر می‌آید در چند روز آینده پایان گیرد.براساس گزارش مطبوعات دیروز انگلیس که به اخبار روزنامه مارکا اسپانیا استناد شده، مدیران چلسی و اتلتیکومادرید در مورد انتقال این گلزن به توافق رسیده‌اند.برهمین اساس پیش‌بینی می‌شود وی در ازای ۶۰ میلیون یورو از تیم قهرمان فصل گذشته لیگ برتر در اوایل سال نو میلادی به اتلتیکو ملحق شود.طبق همین گزارشات، کاستا در ۳ ماه باقیمانده در تیم ذخیره‌های چلسی،تمرین خواهد کرد که برای رفتن به اتلتیکو، آماده باشد.