kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۳۸۴۰
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۴
سفیر عراق در تهران:

ملت عراق درباره آینده حشد‌الشعبی تصمیم می‌گیرد

سفیر عراق در تهران با بیان اینکه اگر حشد‌الشعبی نبود، عراق از شمال تا جنوب سر بریده می‌شد، گفت: ملت ما خود درباره آینده حشد‌الشعبی تصمیم می‌گیرد.


به گزارش فارس، راجح الموسوی، سفیر عراق در تهران در نشست خبری در محل سفارتخانه این کشور با‌اشاره به آزادی موصل‌اشاره کرد و گفت: آنهایی که به دنبال طایفه گرایی در عراق هستند، باید بدانند تمام طیف‌ها در عراق موصل را آزاد کردند و حشد‌الشعبی متشکل از همه طیف‌ها بود و باعث شدند ضربه مهلکی را به آنها که به دنبال تفرقه افکنی بودند وارد شود.وی ابراز داشت: بحمدالله این جنگ توانست تمام آحاد ملت عراق از عرب، کرد،شیعه، سنی و... را با یکدیگر متحد کند.
سفیر عراق در تهران درباره آینده حشد‌الشعبی با طرح این سؤال که چرا این همه هیاهو و پرسش درباره حشد‌الشعبی وجود دارد؟ گفت: آیا به این خاطر است که حشد‌الشعبی توانست برخی معادلات را تغییر دهد؟ چرا باید در این زمینه هیاهو شود.
حشد‌الشعبی یک نیاز ملی
الموسوی افزود: حشد‌الشعبی یک نیاز ملی است و اگر حشد‌الشعبی نبود عراق از شمال تا جنوب سر بریده می‌شد. وی گفت: وقتی که حشد‌الشعبی توانستند تمام توطئه‌ها را خنثی کنند، هجمه‌ها علیه آن آغاز شد و آن را به اقدامات تروریستی متهم کردند.سفیر عراق در تهران خطاب به کسانی که این هجمه‌ها را صورت می‌دهند، تصریح کرد: اگر حشد‌الشعبی نبود شما هم اینجا نبودید.الموسوی افزود: از همه ملت‌های جهان می‌خواهم که به احترام این ساختار (حشد‌الشعبی) سر تعظیم فرود آورند. وی با قدردانی از ملت عراق که فرزندانشان چنین پیروزی‌هایی را رقم زدند، اظهار داشت: حشد‌الشعبی از تمام طیف‌های عراق تشکیل شده، پس چرا از آن نگران هستند؟
سفیر عراق در تهران همچنین گفت که ملت عراق که خود این ساختار را ایجاد کرده، خود درباره آینده حشد‌الشعبی تصمیم می‌گیرد. وی تصریح کرد: سر افعی در موصل قطع شد.