kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۳۸۳۷
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۴

حوادث کوتاه از کشور


    انهدام باند سارقان مسلح
زاهدان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر، از دستگیری و انهدام باند سارقان مسلح و کشف 10 فقره سرقت در این رابطه خبر داد.
سرهنگ «دوستعلی جلیلیان» گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت مسلحانه موتورسیکلت و تلفن همراه و در پی اطلاعات و اخبار به دست آمده و کار اطلاعاتی و با هدف مبارزه با سارقان و افزایش امنیت در سطح شهرستان، ماموران انتظامی این فرماندهی 4 نفر از سارقان مسلح را شناسایی و از محل اختفا و تردد آنها مطلع شدند.
وی اظهار داشت: پس از هماهنگی با مقام قضایی و اعزام ماموران به محل و محاصره کامل و مسدود کردن مسیرهای فرار، در یک عملیات غافلگیرانه سارقان دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر گفت: از مخفیگاه این متهمان یک فقره کلت کمری به همراه یک تیغه خشاب و مقادیری مهمات کشف شد.
کشف سوخت قاچاق
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی شهرستان مهرستان از کشف 29 هزار لیتر سوخت قاچاق و دستگیری دو قاچاقچی در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ «اسماعیل منصوری» گفت: ماموران انتظامی این فرماندهی حین گشت‌زنی در محورهای مواصلاتی به دو دستگاه تانکر حامل سوخت مشکوک و جهت بررسی بیشتر این خودروها را متوقف کردند.
وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودروها 29 هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع «نفتگاز» کشف و در این رابطه دو قاچاقچی را نیز دستگیر کردند.
4 کشته و مصدوم در سانحه رانندگی
ساری- خبرنگار کیهان: واژگونی پراید یک کشته و 3 مصدوم برجای گذاشت.
اشکپور سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی مازندران گفت: در پی واژگونی خودروی پراید در کوی اصحاب ساری یک پیرمرد 80 ساله در دم جان باخت و یک آقای 49 ساله و خانم 46 ساله و پسربچه 5 ساله مصدوم شدند.
سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی مازندران گفت: مصدومان این حادثه توسط تیم‌های اورژانس اعزامی به بیمارستان امام خمینی(ره) منتقل شدند.
تصادف 1 قربانی گرفت
تبریز- خبرنگار کیهان: برخورد یک دستگاه تریلی با تریلی خراب در آزادراه تبریز- تهران 2 کشته و مجروح بجای گذاشت. در این حادثه راننده تریلی دارای نقص فنی که در آزادراه متوقف شده بود در دم جان باخت و راننده تریلی ضارب مجروح به بیمارستان منتقل شد.
دستگیری کلاهبردار 30 میلیاردی
تنکابن- تسنیم: فرمانده انتظامی از شناسایی و دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای 30 میلیارد ریالی خبر داد.
سرتیپ سیدمحمود میرفیضی اظهار داشت: در پی کسب خبر و گزارشی مبنی بر حضور زنی به نام ج- پ اهل استان اردبیل، دارای سابقه کلاهبرداری و اخلال در نظام اقتصادی کشور در تنکابن، موضوع به طور ویژه در دستور کار فرماندهی انتظامی شهرستان قرار گرفت.
وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی، رد متهمه در یکی از مناطق مسکونی شهر شناسایی شد و ماموران پلیس آگاهی با هماهنگی قضایی این فرد را مورد تعقیب و مراقبت قرار دادند و وی را دستگیر کردند.
میرفیضی خاطرنشان کرد: در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد این زن با وعده دروغین ارائه تسهیلات بانکی و فروش خودروهای اقساطی از 200 شهروند در استان اردبیل بیش از 30 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است.
اعدام قاتل
کرمانشاه- مهر: قاتل 27 ساله اسلام‌آباد غرب با حضور مقامات قضایی و انتظامی در ملأ عام به دار مجازات آویخته شد.
این قاتل شامگاه اردیبهشت امسال دختری را در اسلام‌آباد غرب به قتل رسانده بود.
حوالی ساعت 20 شامگاه 12 اردیبهشت 96 روبروی بانک رفاه کارگران در مرکز شهر اسلام‌آباد غرب دو نفر خانم(مادر و دختر) توسط جوانی مسلح مورد حمله مسلحانه قرار گرفته که دختر در اثر اصابت گلوله در محل به قتل رسید و مادر وی به شدت مجروح شده و با حال وخیم به بیمارستان انتقال یافت.
در تحقیقات مشخص شد، این قاتل خواستگار مقتول بوده که به علت مخالفت‌های دختر و خانواده‌اش، تصمیم به قتل وی می‌گیرد.
امحای 80 تن پودر و قرص غیرمجاز
بوشهر- مهر: فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: 80 تن پودر و قرص غیرمجاز در شهرستان دیلم امحا شد.
سرتیپ خلیل واعظی اظهار داشت: در پی کشف و توقیف محموله بزرگ 80 تنی قرص و پودر نیروزا به ارزش 70 میلیارد ریال در دیلم با هماهنگی لازم محموله کشف شده امحا و به آتش کشیده شد.
وی افزود: در همین ارتباط یک نفر قاچاقچی سابقه‌دار دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شد.
کشف کالای قاچاق
اهواز- فارس: فرمانده مرزبانی خوزستان گفت: با تلاش ده روزه دریابانان خوزستان در پایگاه‌های آبادان و ماهشهر، از ورود بیش از 130 میلیارد ریال کالای خانگی قاچاق به بازارهای داخلی کشور جلوگیری شد.
سرتیپ عبدالله نظرپور افزود: مرزبانان مستقر در پایگاههای دریابانی ماهشهر و آبادان، با انجام 19 عملیات ثمربخش موفق شدند با توقیف 16 فروند شناور تجاری و سه دستگاه کامیون حامل کالای خانگی قاچاق در آبهای شمالی خلیج فارس و مسیرهای ساحلی استان، 130 میلیارد و دویست میلیون ریال انواع کالای خارجی قاچاق را کشف کنند.
فرمانده مرزبانی خوزستان با اشاره به دستگیری 95 متهم در این رابطه، گفت: این کالاها شامل انواع یخچال فریزر خانگی، کولر گازی، ماشین ‌لباسشویی، ماشین ظرفشویی، انواع تلویزیون‌های ال‌ای‌دی، هزاران تخته پتوی خارجی، مقادیر زیادی شکر، انواع دوچرخه و صدها قلم لوازم آرایشی قاچاق است که بدون مجوز قانونی از طریق کشورهای عربی حوزه خلیج فارس تهیه و به منظور ورود به بازارهای داخلی به مقصد بنادر هندیجان، ماهشهر، آبادان و خرمشهر بارگیری شده بود.
5 کشته بر اثر انفجار تانکر سوخت
مشهد- مهر: سخنگوی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: برخورد خودرو پژو با تانکر حمل سوخت باعث ایجاد انفجار و کشته شدن راننده تانکر و چهار سرنشین پژو شد.
مجتبی محمودی افزود: این سانحه در جاده چناران به قوچان اتفاق افتاد و نیروهای امدادی و آتش نشانی پس از اطفای حریق پیکر حادثه دیدگان را از داخل وسایل نقلیه خارج کردند. بنابر این گزارش نیروهای فنی در حال بررسی علت وقوع تصادف هستند.
حمله گرگ‌ها به گله
ایلام- مهر: 22 رأس بز یک دامدار سیروانی به علت حمله گرگها تلف شدند.این حادثه در کوه‌های فلارنگ مانشت استان ایلام اتفاق افتاده است. این خبر توسط نیروی انتظامی تأیید شده است.
کشف محموله قاچاق
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی استان خوزستان از کشف محموله یک میلیارد ریالی کالای قاچاق در محورهای مواصلاتی استان خوزستان خبر داد.
سرتیپ «حیدر عباس‌زاده» در بیان جزئیات این خبر گفت: در راستای اجرای طرح تشدید مبارزه و برخورد قاطع با پدیده شوم قاچاق، مأموران ایست و بازرسی پل زال شهرستان اندیمشک با کنترل خودروهای عبوری، یک دستگاه کامیون کشنده را که حامل مقادیر زیادی بار قاچاق بود، متوقف کردند.
وی افزود: در بازرسی از بار این کامیون مقادیر زیادی لوازم منزل و آشپزخانه فاقد هرگونه مدارک گمرکی کشف شد.
سرتیپ عباس‌زاده در ادامه افزود: کارشناسان ارزش ریالی این محموله قاچاق را یک میلیارد ریال برآورد کرده‌اند و در این رابطه یک نفر دستگیر و به همراه کالاهای قاچاق مکشوفه پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد.