kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۳۸۳۵
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۴
دبیر ستاد مرکز اربعین کشور اعلام کرد

پیش‌بینی اعزام نزدیک به 3 میلیون نفر زائر اربعین به کربلای معلی

دبیر ستاد مرکزی اربعین گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال نزدیک به 3 میلیون نفر زائر اربعین از ایران به عراق اعزام شوند.


مجید آقابابایی در حاشیه نشست ستاد اربعین البرز در جمع خبرنگاران، افزود: در سال گذشته دو میلیون و 400 هزار نفر زائر از ایران اسلامی به خاک عراق رفتند که 100 هزار نفر از آنان تبعه افغان بوده که پیش‌بینی می‌شود این تعداد در سال جاری 15 درصد افزایش یابد.
وی ادامه داد: مرزهای زمینی مشترک ایران اسلامی با عراق نیاز به فعالیت‌های مشترک دارد. سال گذشته تعاملات و نشست‌های مشترکی با عراق را آغاز کردیم که در 40 روز گذشته منجر به امضای یاداشت تفاهم با این کشورشد.
آقابابایی گفت: در تلاش برای فعال کردن مرز خسروی هستیم و در خصوص مسائل و موضوعات امنیتی نیز رصد کامل انجام می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در خصوص ویزا نیز از روز دوشنبه هماهنگی‌ها توسط سفارت عراق در تهران و سه کنسولگری در مشهد، کرمانشاه و اهواز انجام شد که تا پایان دوشنبه 20 هزار ویزا صادر شده است.
وی ادامه داد: این فرآیند تا 2 روز مانده به اربعین ادامه دارد و در 12 شهر دفتر موقت مستقر می‌شود که از اوایل مهرماه کار خود را برای این موضوع نیز آغاز می‌کنند و مشکلی در صدور ویزا نداریم.
دبیر ستاد مرکزی اربعین همچنین گفت: از زمان صدور ویزا هر زائر تا سه ماه می‌تواند از ویزا استفاده کرده و وارد خاک عراق شود و مدت زمان ماندگاری دراین کشور یک ماه شده است درحالی که در گذشته 20 روز بود.