kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۳۸۲۲
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۲

چالش دوقلو‌های فیلیپینی برای پزشکان جهان

عمل جداسازی دوقلو‌های به هم چسبیده فیلیپینی به چالشی جدی برای متخصصان تبدیل شده است.


به گزارش دیلی میل، دو دختر دوقلوی همسان فیلیپینی به نام جوی و جویس مگسینو، از بدو تولد دچار مشکل اتصال به همدیگر از ناحیه جلوی پیشانی و بخشی ازصورت بوده‌اند.
پزشکان اعلام کرده‌اند که عمل جداسازی آنها امکان‌پذیر است، اما هزینه انجام این جراحی حدود ۷۵ هزار پوند و دارای ریسک بالایی است، زیرا یک شریان خونی اصلی در بخش متصل شده وجود دارد که تاخیر در جداسازی آن می‌تواند به مرگ هر دو کودک منجر شود.
وضعیت خانواده این کودکان به لحاظ مالی نابسامان است و درآمد پدر آنها در روز تنها ۶ پوند است، با این وجود تمامی اعضای خانواده تلاش خود را برای جمع‌آوری هزینه جراحی کرده‌اند.
اصلی‌ترین دلیل اتصال دوقلو یا چند قلو‌ها به همدیگر اختلالات ژنتیکی است. براساس آمار‌ها میزان تولد چند قلوی به هم چسبیده درآمریکا یک تولد از هر ۱۰ الی ۲۰ میلیون تولد است.
چون بسیاری از خانواده‌ها با انجام تصویربرداری سونوگرافی و مشاهده ناهنجاری در جنین اقدام به ختم بارداری می‌کنند.
با وجود بالا بودن هزینه جراحی خانواده این دختران از کشور‌های مختلف جهان از جمله انگلستان، آمریکا و هندوستان برای انجام جراحی رایگان و کمک به فرزندانشان کمک خواسته‌اند.
پدر جوی و جویس می‌گوید به دنبال راهی تضمین شده و با ایمنی بالا برای جداسازی فرزندانش است و نمی‌خواهد آنها را از دست بدهد.
این دو خواهر اکنون به ۱۰ سالگی رسیده‌اند و به شدت می‌خواهند از هم جدا شوند.
علاوه بر اتصال از ناحیه جلوی پیشانی یکی از دختر‌ها دارای شکاف کام است که باید پس از موفقیت آمیز بودن جراحی، این مشکل نیز برطرف شود.
یک بار در سال ۲۰۱۴ پزشکان تلاش برای جراحی را آغاز کردند، اما به دلیل خطرناک بودن و ریسک بالای مرگ یکی از دوقلو‌ها این تلاش به ثمر نرسید.والدین این دختران امیدوارند روزی دختران آنها از هم جدا شوند و زندگی طبیعی داشته باشند.