kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۳۸۱۸
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۲
دیروز در سراسر فرانسه برگزار شد

اولین تظاهرات علیه «ماکرون» در اعتراض به سیاست‌های ریاضت اقتصادی

اتحادیه‌های کارگری فرانسه با برپایی اولین تظاهرات سراسری خود علیه ماکرون، اعتراض خود را با «اصلاح قوانین کار» اعلام کردند. «ماکرون» که چند ماهی است به قدرت رسیده، به سرعت در حال از دست دادن محبوبیت خود است.

 

در حالی که امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه قصد دارد سیاست‌های ریاضتی را در قالب «اصلاحات» در قوانین بازار کار و ‌اشتغال اجرا کند، این مسئله با مخالفت و اعتراض کارگران و اتحادیه کارگری روبرو شده است.
آخرین خبر ها حاکی است ، تظاهرات اتحادیه های کارگری در  پاریس به خشسونت و درگیری با پلیس کشیده شد.  در ارتباط با شمار زخمی های احتمالی این زد و خورد گزارشی نرسید.نظرسنجی که نتایج آن اخیرا منتشر شده شامل دیدگاه‌های پیچیده و متفاوت رای‌دهندگان فرانسوی درباره اصلاح قانون کار است. در حالی که حدود 60 درصد مردم فرانسه با اصلاح قانون کار توسط ماکرون به طور کلی مخالفت کرده‌اند. ولی زمانی که با اقدامات خاص دولت به طور کامل آشنا شده اند، با اکثر آنها موافقت کرده‌اند، ماکرون قصد دارد اجرای اصلاحات جدید قانون کار را از 22 سپتامبر(31 شهریور) آغاز کند. اما بر اساس گزارش‌های کارگران و اتحادیه‌های کارگری فرانسه که با این اصلاحات مخالفند دیروز در سراسر این کشور به خیابان‌ها ریختند و اولین اعتراضات سراسری بر ضد «ماکرون» را رقم زدند.کارگران خواستار توقف اجرای این اصلاحات از سوی رئیس‌جمهور جوان خود هستند.«فیلیپه مارتینز»، رئیس‌اتحادیه کارگری سی‌جی‌تی، اصلاحات مورد نظر دولت فرانسه را یک «کودتای اجتماعی» خوانده است. این اعتراضات در بخش‌های حمل‌ونقل ریلی، نفت و برق رقم خورده است. اتحادیه کارگری «سی‌جی‌تی» که از آن به عنوان بزرگ‌ترین اتحادیه کارگری فرانسه یاد می‌شود پیش از این از کارگران این کشور خواسته بود تا ضمن برپایی اعتصاب، در اعتراض به سیاست‌های ریاضتی دولت در اجتماعاتی اعتراض‌آمیز گردهم آیند.