kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۳۸۱۶
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۲
دستیار اخراجی ترامپ فاش کرد

موج تازه اخراج‌ها از کاخ سفید در راه است

یکی از دستیاران ارشد پیشین ترامپ اعلام کرده افراد بیشتری تا پیش از پایان سال از دولت اخراج خواهند شد.



سیل استعفا یا برکناری مقامات دولت ترامپ گویا تمامی ندارد و هر روز اخبار جدیدی در این رابطه به گوش می‌رسد با برکناری «استیو بنن»، استراتژیست ارشد کاخ سفید اوضاع برای ترامپ بیش از پیش بحرانی شده است. با خروج «بنن» از کاخ سفید ترامپ در میان دشمنانش بیش از پیش تنها شده و طرفداران ایده‌ای را که می‌گوید وی نمی‌تواند دوره چهار ساله ریاست جمهوری خود را به پایان برساند بیشتر کرده است.در 8 ماه گذشته چند تن از مقامات اصلی که در مراسم ادای سوگند در کنار وی بوده‌اند کنار رفته یا برکنار شده‌اند. ژنرال «مایکل فلین»، مشاور امنیت ملی که سه هفته پس از انتصاب و در فوریه (بهمن ماه) اخراج شد.» «مایکل دابکی»، مدیر ارتباطات کاخ سفید که در پایان ماه مه( اردیبهشت) کاخ سفید را ترک کرد، «شان اسپایسر»، سخنگوی جنجالی کاخ سفید که ژوئیه(خرداد) و همزمان با انتصاب «آنتونیو اسکارموچی» استعفا داد. «راینس‌پریبس»، رئیس‌دفتر ترامپ که در ژوئیه (خرداد) کنار گذاشته شد و بالاخره «آنتونیو اسکارموچی» که همچنان رکورددار کوتاه‌ترین زمان خدمت در کاخ‌سفید است و تنها ۱۰ روز به عنوان مدیر ارتباطات دوام آورد و در روز ۳۱ ژوئیه( 9 مرداد) اخراج شد.
بر اساس گزارش‌های رسمی تاکنون 15 نفر از مقامات ارشد «دولت» ترامپ که بیش از 7 ماه عمر دارد برکنار شده یا استعفا کرده‌اند.
«سباستیان گورکا» از دستیاران ارشد پیشین ترامپ که آخرین فردی است تاکنون از کاخ سفید اخراج شده است نیز در گفت‌وگویی اعلام کرده که انتظار می‌رود به زودی تعداد بیشتری از مقامات کاخ سفید اخراج شوند.
وی که با شبکه خبری ان‌بی‌سی‌نیوز گفت‌وگو می‌کرد اظهار داشته «افرادی که بیش از همه در پیروزی ترامپ نقش داشته‌اند، آنچه که ما آن را «دستور کار بازگرداندن عظمت آمریکا» می‌نامیدیم، به آرامی منزوی می‌شوند و گاهی اوقات اخراج شده و یا از مناصب سیاستگذاری کنار گذاشته می‌شوند». «گورکا» که پیشتر از دستیاران ترامپ در امور امنیت ملی بود همچنین پیش‌بینی کرده که تا پیش از کریسمس، و زمانی که ترامپ متوجه شود دستیاران ارشد کنونی او «توصیه‌های نادرستی به وی می‌دهند»، تغییرات بیشتری در مقامات کاخ سفید رخ دهد.
این دستیار پیشین ترامپ در ادامه گفته: «من فکر می‌کنم که تقریبا تمامی تغییرات پرسنل، تغییرات عمده، توسط رئیس‌جمهوری انجام نشده است، این کارها توسط افراد زیر دست وی انجام شده است. من پیش‌بینی می‌کنم که شاید پیش از کریسمس، رئیس‌جمهوری افراد عالی‌رتبه را هم از دولت کنار می‌گذارد، زیرا وی متوجه خواهد شد که در محاصره آنها است.»