kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۳۸۰۵
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۶
در واکنش به جنایات وحشیانه علیه مسلمانان روهینگیا

جلسه فوق‌العاده کمیسیون امنیت ملی برای بررسی جنایات دولت میانمار تشکیل می‌شود



 سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از تشکیل جلسه فوق‌العاده فردای کمیسیون متبوعش برای بررسی جنایات دولت میانمار علیه مسلمانان روهینگیا خبر داد.
سیدحسین نقوی نماینده مردم ورامین و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس از تشکیل جلسه فوق‌العاده فردای کمیسیون متبوعش برای بررسی جنایات دولت میانمار علیه مسلمانان روهینگیا با حضور معاون اقیانوسیه و جنوب شرق آسیای وزیر امور خارجه و سایر مسئولان مربوطه خبر داد و گفت: این جلسه از ساعت 10 صبح امروز در محل کمیسیون امنیت ملی برگزار می‌شود.
وی افزود: از ابتدای وقوع فاجعه ضدبشری و ضدانسانی نسل‌کشی مسلمانان در میانمار، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس وارد عرصه شده و ابتدائاً طی بیانیه‌ای این جنایات را محکوم و از سکوت مجامع بین‌المللی و سازمان ملل در این زمینه به شدت اظهار تأسف کرد.
نقوی گفت: جنایات دولت میانمار علیه مسلمانان روهینگیا همچنان ادامه دارد و شاهد سکوت سیاسی این نهادها و مجامع بین‌المللی هستیم، فلذا کمیسیون فردا نشست فوق‌العاده‌ای پیش‌بینی کرده تا این فاجعه انسانی را مورد بررسی قرار داده و خواستار اقدامات عملی در این زمینه شود.
روی حیوانات درنده را
سفید کردند
عبدالرضا عزیزی نماینده شیروان نیز با محکوم کردن کشتار مسلمانان در میانمار گفت: عاملان کشتار مسلمانان در میانمار روی حیوانات درنده‌خو را نیز سفید کرده‌اند و این نشان می‌دهد که استکبار جهانی که حامی اصلی این کشتار است به هیچ چیز پایبند نیست.
وی افزود: با توجه به ذخایر غنی نفت و گاز در میانمار استکبار جهانی درصدد است تا از طریق ایادی خود در این منطقه زمینه ایجاد کشتار و آشوب زمینه حضور خود را در این کشور فراهم کند تا بتواند به منابع آن دست‌اندازی
داشته باشد.
حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس‌مجلس در امور بین‌الملل نیز در دیدار با سوزانا ترستال سفیر هلند در تهران ضمن ‌اشاره به تحولات میانمار و کشتار بی‌رحمانه مسلمانان این کشور، سکوت و بی‌توجهی جامعه بین‌المللی در قبال این اتفاقات را محکوم کرد و افزود: انتظار ما از اتحادیه اروپا و کشور هلند این است که در این خصوص اتخاذ موضع کرده و تلاش خود را برای جلوگیری ادامه این فاجعه انسانی به‌کار گیرد.
محمدمهدی عبدخدایی دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام نیز در گفت‌و‌گو با فارس ، با ‌اشاره به کشتار مسلمانان میانمار با بیان خاطره‌ای از دیدارش با شهید نواب صفوی اظهار داشت: سال 1330 ملاقات شهید نواب صفوی در زندان قصر رفتیم و دیدیم که ایشان در حیاط زندان قدم می‌زنند و پایشان را به زمین می‌کوبند و می‌گویند مگر غیرت ندارید که «تیتو» در یوگسلاوی مسلمانان را می‌کشد. بروید جلوی سفارت یوگسلاوی تظاهرات کنید.
وی افزود: اگر مسلمانان همین غیرت را به خرج دهند و علیه انسان‌کشی و تجاوز به حقوق بشر متحد شوند، می‌توان جلوی کشتار مسلمانان میانمار را گرفت. باید بسیجی از تمام نیروهای وابسته و علاقه‌مند به انسانیت علیه میانمار شکل گیرد.