kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۳۷۹۴
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۴
گزارش خبری

انقلاب ادامه دارد...


ایرج نظافتی

«انقلاب ادامه دارد»! این کلیدی‌ترین جمله‌ای بود که امام خامنه‌ای چندی پیش در دیدار با جمعی از طلاب مدارس علمیه‌ استان تهران در حسینیه‌ امام خمینی(ره) بیان کردند و نشان دادند که انقلاب تمام شدنی نیست و آب پاکی روی دست برخی‌ها ریختند که مدعی‌اند که انقلاب‌ها پس از مدتی به پایان راه خود می‌رسند.
اما سوای این موارد وظیفه‌ای که امروزه بر دوش همگان از جمله دوستداران انقلاب اسلامی وجود دارد حفظ و تداوم انقلاب و مراقبت همه‌جانبه از آن است.
امام خمینی و امام خامنه‌ای در سخنان متعدد خود بارها براین نکته تاکید داشته‌اند که دستانی هدایت‌گر پشت سر این مملکت وجود دارد(قریب به این مضمون)، از طرفی هم این انقلاب چون تضمین شده که تا انقلاب مهدی موعود (عج) پرچم ولایت را به دست امام عصر ارواحنافداه خواهد داد، به جرئت می‌توان گفت که هیچ‌گاه آسیبی نخواهد دید و از این نظر نباید نگرانی داشت بلکه تمام هم و غم ما گسترش انقلاب اسلامی در سطح جهان است.
مهدی چمران رئیس سابق شورای شهر تهران اخیرا گفت: «راه انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام راحل و شهدا با وجود جوانان انقلابی همچون شهید حججی ادامه دارد و هرگز متوقف نمی‌شود.»
به قول آقای چمران؛ در مسیر انقلاب اسلامی توقف ممنوع است و باید روبه‌جلو حرکت کرد. برخی چند روزی آمدند و مباحثی را مطرح کردند که انقلاب متوقف‌ شده است اما بدانند که انقلاب اسلامی در سایر کشورها و مناطق جهان نفوذ و رسوخ کرده است و همچنان این انقلاب با وجود جوانان انقلابی همانند شهید حججی به راه خود ادامه می‌دهد. عده‌ای فکر می‌کردند که انقلاب به تاریخ پیوسته است اما این‌چنین نیست، امروز مسلمانان و آزادیخواهان جهان از انقلاب اسلامی تأسی می‌گیرند و امام راحل ما مظهر پیشرفت، عدالت، نوع‌دوستی و مهربانی و مبارزه با ظلم و استبداد است. دشمنان انقلاب و نظام اسلامی، داعش را در مقابل انقلاب اسلامی به وجود آوردند که ندای اسلام را فریاد می‌زنند، یک اسلام خشن را به نمایش می‌گذارند و بدترین و شنیع‌ترین جنایات را با نام اسلامی انجام می‌دهند و این بهترین روشی بود که نظام سلطه و آمریکا می‌توانستند با انقلاب اسلامی مقابله کنند.
یکی از اساتید دانشگاه چندی پیش در گفت‌وگو با بخش گزارش کیهان به نکات جالبی ‌اشاره کرد. وی گفت: هرگاه انقلاب اسلامی با چالشی درونی روبه‌رو شد به نوعی دست یاری‌گر الهی ما را از پیچ‌های مهم تاریخی عبور داد.
وی برای این سخنان خود مثال‌های زیبایی بیان کرد و گفت: مثلا در برهه‌ای از زمان شهدای غواص سر برآوردند و جامعه اسلامی ما را به کلی تحت تاثیر خود قرار دادند و با آن شکوه و عظمت تشییع شدند و اگر افرادی بعضا از خط اصلی کمی فاصله گرفته بودند متاثر از شهدای غواص به خط اصلی بازگشتند و یا همین چندی پیش که بحث «سلفی حقارت» مطرح شد و انتقادات زیادی را علیه نمایندگان سلفی‌بگیر با حامی تحریم‌ها «موگرینی» در پی داشت ناگهان شهید محسن حججی سر برآورد و تمام حقارت‌ها را یکجا شست و پاک کرد و درس انقلابی‌گری به معنای واقعی را به همه ما داد و نشان داد که انقلاب ادامه دارد.