kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۳۷۸۸
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۳

75 مسجد در چهارمحال و بختیاری به بهره‌برداری رسید

در آیینی به مناسبت غدیر خم با حضور معاون ارتباطات حوزه دفتر مقام معظم رهبری بهره‌برداری از 75 مسجد در چهار محال و بختیاری آغاز شد.


شهرکرد- خبرنگار کیهان:

در آیین بهره‌برداری این مساجد که به صورت ویدئو کنفرانس در محل سپاه قمر بنی هاشم(ع) استان برگزار شد حجت‌الاسلام احمد مروی گفت: در 8 سال دفاع مقدس مساجد نقش بسیار مهم و اساسی در تربیت رزمندگان اسلام داشته‌اند.
وی همچنین افزود: مسجد محل حرکت‌های انقلابی از صدر اسلام تاکنون بوده و نقش تربیتی و اجتماعی در جوامع اسلامی داشته و خواهد داشت.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد نیز گفت: با عنایت رهبر معظم انقلاب و کمک مردم 75 مسجد به بهره‌برداری رسید، که با کمک خیران تکمیل، مرمت و آماده بهره‌برداری شد.
حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام اضافه کرد: در سال 94 حدود 38 مسجد در مرحله اول با اعتباری افزون بر 35 میلیارد ریال با مشارکت مردم، تکمیل و با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری بهره‌برداری شد.
وی تصریح کرد: در مرحله دوم نیز تعداد 80 مسجد با اعتباری افزون بر 30 میلیارد ریال برای تعمیر و تکمیل در نظر گرفته شد که از این تعداد 75 مسجد پایان یافته و 5 مسجد دیگر در حال تکمیل است.
نکونام اعلام داشت: از این تعداد مسجد سهم شهرستان شهرکرد 6 مسجد، بروجن 2 مسجد، لردگان 15 مسجد، اردل 15 مسجد، کوهرنگ 10 مسجد، سامان 9 مسجد، بن 5 مسجد، فارسان 5 مسجد و کیار 8 مسجد می‌باشد.