kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۳۷۸۷
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۳

ساخت بزرگ‌ترین مدرسه اوتیسم ایران در اصفهان

مدیرعامل بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان از بهره‌برداری بزرگترین مدرسه اوتیسم ایران در اصفهان تا پایان ماه سال‌جاری خبر داد.

یزد - خبرنگار کیهان:

شهرام فرجی درجمع خبرنگاران یزد، هزینه ساخت این مدرسه را افزون بر 30 میلیارد ریال  اعلام کرد و افزود: مدرسه یاد شده با همت خیران و بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان ساخته و به آموزش و پرورش تحویل داده می‌شود.
وی اظهار کرد: این مدرسه به مساحت 1700 متر مربع در ناحیه سه آموزش و پرورش اصفهان واقع در شهرک ولی‌عصر به بهره‌برداری خواهد رسید.
هم‌اکنون دو هزار و 100 کودک مبتلا به اوتیسم در 60 مرکز سراسر کشور تحت آموزش هستند و هر کودک یا حداکثر هر سه کودک تحت پوشش یک مربی قرار دارد.
مدیرعامل بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان کشور گفت: ساخت بیمارستان 125 تختخوابی کرج و مدرسه 6 کلاسه در شیراز از جمله طرح‌های در دست اجرای این بنیاد خیریه است.
فرجی ساخت پنج مدرسه در مناطق دور افتاده و محروم کشور و ساخت هنرستان 18 کلاسه مراغه را از دیگر اقدامات بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان در کشور بیان کرد و گفت: اکنون 13 شعبه این بنیاد در سراسر کشور به فعالیت حمایتی از اقشار نیازمند می‌پردازند.
مدیرعامل بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان کشور با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی این بنیاد اظهار کرد،: حمایت از اقشار نیازمند، زنان سرپرست خانوار، تامین جهیزیه زوج‌های نیازمند، آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد و نیز احداث مراکز آموزشی و درمانی از جمله اهداف این بنیاد خیریه است.
وی ارائه ماهانه سبد کالا به ارزش 3 میلیون ریال، برگزاری سفرها و اردوهای زیارتی و کلاس‌های مشاوره به مددجویان را از خدمات این بنیاد اعلام کرد و این بنیاد 3 مددجو را در یزد تحت پوشش خود دارد.