kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۳۷۸۰
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۲

سیل اخیر در گیلان 60 میلیارد تومان خسارت برجا گذاشت

استاندار گیلان گفت: آبگرفتگی روزهای گذشته در گیلان، بیش از 60 میلیارد تومان به تاسیسات عمومی و خصوصی استان خسارت وارد کرده است.

 

محمدعلی نجفی در نشست اقتصاد مقاومتی استان در رشت افزود: سیل اخیر در شرق گیلان به 600 واحد مسکونی شهری و 450 واحد مسکونی روستایی خسارت زده و حدود 25 دستگاه خودرو نیز نابود شده است.
وی ادامه داد: علاوه بر این، به تاسیسات شهری، آسفالت، پل‌ها و سر دهنه‌های کشاورزی نیز خسارت وارد آمده است.
استاندار گیلان گفت: اگر در چند سال گذشته برای پیشگیری از خسارات رانش زمین در تالش محله شهرستان لنگرود فکری اساسی می‌شد، امسال خسارت‌های آبگرفتگی به این میزان نبود در حالی‌که اکنون مردم این محله، تقریبا همه چیز خود را از دست داده‌اند که برای پیشگیری از تکرار آن، باید فکر اساسی شود.
نجفی با تاکید به مسئولان استان برای رسیدگی جدی و فوری به مشکلات سیل‌زدگان گفت: برای پرداخت تسهیلات بانکی و کمک‌های بلاعوض به این افراد، اقداماتی در حال انجام است که بزودی به نتیجه خواهد رسید.
به دنبال بارش‌های رگباری بامداد جمعه گذشته در گیلان بویژه مناطقی از شرق استان که در این هنگام از سال، بی‌سابقه عنوان شده، مشکلاتی ناشی از آبگرفتگی معابر و نفوذ آب به منازل شهروندان ایجاد شد و خسارت‌هایی به منازل روستایی و شهری و تاسیسات عمومی وارد کرد.