kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۳۲۳۰
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۷

دستگیری 6 مقام ارشد صهیونیست به اتهام فساد مالی

هنوز ماجرای فساد مالی نتانیاهو و همسرش به پایان نرسیده، خبر رسیده که پلیس رژیم صهیونیستی ۶ مقام ارشد این رژیم را به اتهام «فساد» و «دریافت رشوه» در خصوص پرونده خرید چند زیردریایی از آلمان بازداشت کرده است.


بازداشت 6 مقام ارشد صهیونیست به اتهام فساد و دریافت رشوه در خصوص پرونده خرید چند زیردریایی از آلمان بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های منطقه داشت. یک کارمند ارشد سابق در دفتر نخست وزیری و افسران ارتش رژیم صهیونیستی از جمله فرمانده سابق نیروی دریایی «الیعارز چینی ماروم» در میان افراد بازداشتی قرار دارند.
آنطور که خبرگزاری مهر گزارش داده پلیس رژیم صهیونیستی پیشتر منازل این ۶ متهم را تفتیش کرده بود. این تحولات بعد از شهادت «میکی گانور»، نماینده شرکت آلمانی ساخت زیردریایی صورت گرفته است. وی شهادت داده بود که وکیل ویژه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی قرار بود معامله فروش چند زیردریایی به این رژیم را نهایی کند و در قبال آن حدود 10 میلیون دلار کارمزد دریافت کند.«دیوید شاران» دستیار پیشین نتانیاهو یکی دیگر از افراد کلیدی در پرونده فساد مالی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی است که بازداشت شده است. علاوه بر «شاران»، دو استراتژیست ارشد کابینه رژیم صهیونیستی به اتهام رشوه دادن به مقامات مختلف دولتی بازداشت شده‌اند.
بنیامین نتانیاهو، خانواده و اطرافیان وی نیز نزدیک به یک سال است که مورد تحقیقات و بازجویی پلیس در‌باره فساد مالی در پرونده‌های مختلف قرار گرفته‌اند. «سارا نتانیاهو» همسر وی هم روز یکشنبه مورد تست دروغ‌سنجی قرار گرفت و احتمالا طی 10 روز آینده اعلام جرم خواهد شد.
ساخت مدرسه صهیونیستی در سوریه!
خبر دیگر اینکه یک مؤسسه صهیونیستی آمریکایی در استان ادلب سوریه اقدام به تأسیس مدرسه‌ کرده‌ است! روزنامه صهیونیستی «معاریو» در این‌باره نوشته: «این مدرسه 90 دانش‌آموز و 15 آموزگار دارد و علاوه بر این، دو مدرسه دیگر را در جنوب سوریه که تحت کنترل گروه‌های مسلح در نزدیکی جولان‌اشغالی است، تأسیس شده است.» مدیر این مؤسسه فردی به نام «موتی کهانا»، یک تاجر اسرائیلی است و تابعیت آمریکایی دارد. شیوه‌ای که در این مدرسه تدریس می‌شود با شیوه آموزش رسمی دولت سوریه تفاوت دارد و هدف از آن «تغییر نگاه به اسرائیل» عنوان شده است. قرار است فارغ‌التحصیلان این مدارس برای ادامه تحصیلات خود در دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی ثبت نام کنند.
بودجه هنگفت برای توسعه شهرک‌سازی
کابینه رژیم‌صهیونیستی روز یکشنبه با اختصاص بودجه هنگفتی برای توسعه زیرساخت‌ها در شهرک‌های موجد در کرانه باختری موافقت کرد.
به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه الحیات، این علاوه بر ۱۵ میلیون دلاری است که تل‌آویو برای ادامه کار ساخت شهرک جدید «عمیحای» در مرکز کرانه باختری جهت اسکان شهرک‌نشین‌های شهرک «عمونه» اختصاص داده است. شهرک عمونه حدود چند ماه قبل دستور تخلیه آن از سوی دادگاه عالی این رژیم صادر شد. در آن پرونده ثابت شده که این شهرک بر روی اراضی اختصاصی فلسطینی‌ها بنا شده است.