kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۳۰۵۲
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۱

دعوت تشکل‌های فرهنگی و اجتماعی برای حضور باشکوه در تشییع پیکر شهید حججی

جامعه‎ تاریخ‌دانان ایرانی و جامعه اسلامی فرهنگیان در پیام‌های جداگانه‌ای از مردم برای حضور گسترده و باشکوه در مراسم تشییع پیکر مطهر شهید مدافع حرم محسن حججی دعوت کردند.



در پیام دعوت بیش از 180 نفر از اساتید، پژوهشگران و جامعه تاریخ‌دانان ایرانی از دانشگاهیان برای حضور گسترده در تشییع پیکر شهید محسن حججی آمده است‌: «در میان گرد و غبار خستگی‌ها و کدورت‌های نشسته بر دل‌های‌مان، باران زلالی در راه است.... بارانی به عظمت کلمه ایثار، بارانی به زیبایی کلمه اخلاص و بارانی به لطافت نام مقدس شهید.شهیدی که در بیابان‎های تف‌دیده شام، راه کربلا را ادامه داد و با لب‌های تشنه چشمهایش را به مواهب دنیا بست.چونان سیدالشهدا سر داد تا سرمان سلامت باشد. شهیدی که دشمن در پی تحقیرش بود اما ناخواسته عظمت او را از نقاب عیان نمود.
در بخش دیگری از این پیام آمده است‌: «به خیال حرامی، تصویر دستان بسته‌اش دست و دل ملت ایران را می‌لرزاند اما مردم ما به دقت و فراست نظاره نمودند کسی که در تمام تصاویرش چهره‌ای عاطفی و مظلوم دارد چگونه وقت اسیری نزد جلادان بی‌رحم، چنان صلابتی آموخته از مکتب امامش روح الله نشان می‌دهد که تداعی‌کننده شیری دلیر در میان کفتارانی غریب‌کُش است.مردم ما نیک می‌دانند که حُججی‌ها مدافع ملتی هستند که خاکشان جزو جغرافیای هدف داعشی است و به گستاخی خاکِ میهن‌مان را مِلک‌طِلق خویش می‌پندارند.
این پیام می‌افزاید : «همه می‌دانند که اگر دولت‌های سوریه و عراق به دست سفاکان داعش می‌افتاد، با دو دولت تروریستی صاحب ارتش و نیروی هوایی و موشک‌های پیشرفته، و البته فاقد عقل و شرف شرعی و عرفی و عقلی، _گرچه سیلی محکمی بخورند- اما در حدتوان خویش چنان مُلک ما را به آتش می‌کشیدند که بجای ده‌ها فرزند شهید، هزاران فرزند این مرز و بوم در میان آوارهای آتش و خون پدر و مادر را صدا بزنند و جز ناله و مویه و دود پاسخی نشنوند. مردم ما نیک می‌دانند و بی‌اعتنا به خوبی و بدی تریبون‌ها و سلایق، در استقبال از شهدا حماسه می‌آفرینند چونان حماسه‌ای خیره‌کننده که برای شهدای غواص آفریدند.
 در این پیام تصریح شده است‌: «بایسته است که اهل دانش و تعلیم و تعلم، دوشادوش سیل خروشان ملت ایران از پیشگامان شرکت در این تشییع شکوهمند باشند. درست است که در آیین ما علم و قلم، اَفضل از خون شهید وصف گشته است! چرا که عقل و علم، «ایثار مدافع حریم و حرم» می‌آفریند و بی‌عقلی و بی‌علمی، «انتحار داعشی» پس می‌دهد، اما برای شستن سیاهی خودخواهی و دنیازدگی چه بارانی زلال‌تر از بزم شهید؟! پس همگی به بزم این رحمت الهی بشتابیم و از خدا بخواهیم به برکت حضور این شهید و به عظمت تمام شهدای مدافع حریم و حرم، دل‌های ما را به هم نزدیک‌تر، قلم‌هایمان را منصفانه‌ و عالمانه‌تر و در تداوم راه حُججی‌ها و همه شهدای عزیزمان ثابت قدم‌تر گرداند.»
پیام دعوت جامعه اسلامی فرهنگیان برای حضور باشکوه در مراسم تشییع شهید حججی
جامعه اسلامی فرهنگیان کشور هم در پیامی از همه هموطنان به ویژه فرهنگیان برای حضور در مراسم تشییع شهید حججی دعوت کرد.
در این پیام آمده است: در آستانه عید قربان عید بندگی خداوند سبحان و آزمون دشوار سردادن در راه رضای تعالی بوی عطر یاس ایران اسلامی را فراگرفته و ابرمردی از دیدار مردان مرد قبول شده در آزمون بندگی خدا بی‌سر بسوی پروردگارش شتافت و مصداق یا ایتها النفس المطمئنه ارجعی الی ربک در جوار رحمتش آرام گرفت، با همان چهره معصومانه و پاک بی‌باکش عاشقانه رفت تا ایران سراسر غرور و افتخار و عطر شهادت شود.
این پیام می‌افزاید: شهید سرافراز حججی شهیدی است فراتر از مرز ایران و مرزهای زمینی شهیدی انتخاب شده از سوی اهل بیت عصمت و طهارت (س‌) حججی انتخاب گردید تا با شهادتش جریان انقلاب ولایت جاری و ساری در طول تاریخ انقلاب باشد و انقلاب فرزندانی چون حججی تربیت یافته را به رخ جهانیان بکشاند و به شیاطین و مفسدان ستمگر جهان و فتنه گران منطقه بفهماند که انقلاب ایران در جان جوانانش رخنه کرده و خون بهای انقلاب را با نثار جانشان می‌پردازند.
در این پیام تاکید شده است‌: «انجمن اسلامی جامعه فرهنگیان کشور با حضور در مراسم استقبال و تشییع شهید گرانقدر حججی از هموطنان عزیز به ویژه فرهنگیان و همه دلسوزان نظام دعوت می‌کند در این مراسم معنوی که یقیناً همانند حججی مراسمش هم پدیده است با حضوری پرشور و شعور به جهانیان بفهمانند که حججی نماینده یک کشور آزاده است.»