kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۳۰۰۴
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۸

عکس یادگاری «اون» با ارتش جوان کره‌شمالی

همزمان با اوج گرفتن تنش‌ها بین آمریکا و کره شمالی رهبر این کشور در مراسمی در پایتخت این کشور با گروه بزرگی از نظامیان جوان عکس یادگاری گرفت.


تنش‌ها در شبه جزیره کره به دنبال آزمایش‌های پی‌درپی موشکی کره شمالی و رزمایش‌های آمریکا و متحدینش یعنی کره جنوبی و ژاپن به اوج خود رسیده است. دو طرف یکدیگر را به افرایش تنش‌ها متهم می‌کنند. از سوی دیگر سران چین و روسیه نسبت به وقوع یک جنگ خانمان سوز در منطقه هشدار داده‌اند. آلمان هم گفته در صورت وقوع جنگ بین دو طرف، تلفات آن از شمار تلفات جنگ جهانی فراتر خواهد رفت.
در گرماگرم این تنش‌ها «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی روز شنبه در چهارمین کنفرانس «دبیران فعال سازمان‌های فعال لیگ جوانان ارتش خلق کره» شرکت کرد و با گروه بزرگی از نیروهای جوان ارتش این کشور عکس یادگاری گرفت. این تصاویر، بازتاب زیادی در رسانه‌ها داشت.
همزمان کاخ سفید اعلام کرد که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و «مون جه این»، رئیس‌جمهوری کره جنوبی در یک گفت‌وگوی تلفنی بر ضرورت تشدید فشار‌های دیپلماتیک و اقتصادی علیه کره شمالی تاکید کرده‌اند.کاخ سفید در بیانیه خود تصریح کرده، «رهبران دو کشور در خصوص تقویت ائتلاف دو کشور از طریق همکاری‌های دفاعی و افزایش توانایی دفاعی کره جنوبی توافق داشتند.» طبق این گزارش دونالد ترامپ همچنین با فروش تسلیحات نظامی به کره جنوبی موافقت کرده است. دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی نیز در بیانیه‌ای اعلام کرده «مون جه‌این و دونالد ترامپ در خصوص بازنگری و اصلاح معاهده موشکی بین آمریکا و کره جنوبی توافق کردند.»