kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۲۹۱۲
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۹

11 کشته و 34 مجروح ‌در حادثه واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان هرمزگانی

کارشناس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شهرستان داراب گفت: حادثه واژگونی دانش آموزان دختر اهل استان هرمزگان در حوالی قلعه بیابان بخش رستاق داراب فارس 9 کشته و 34 مصدوم به دنبال داشت.


سعید اجرایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، در بیمارستان داراب افزود: این حادثه ساعت 3 و 59 دقیقه صبح جمعه 10 شهریورماه جاری به مرکز تماس 115 اورژانس اعلام شد و 13 خودروی امدادی اورژانس و جمعیت هلال احمر مصدومان حادثه را به بیمارستان داراب منتقل کردند.
وی اظهار کرد: در این حادثه  علاوه بر مالک اتوبوس، هفت دانش آموز دختر اهل استان هرمزگان و سرپرست آنها در این حادثه کشته شدند.
اجرایی با بیان این که بیشتر کشته شدگان از دانش آموزان شهرستان رودان بوده اند، گفت: حال 13 مصدوم این حادثه وخیم گزارش شده است.
بنا بر این گزارش، این اتوبوس حامل دانش آموزان هرمزگانی عضو تشکیلات سازمان دانش آموزی بود که با هدف شرکت در اردوی ملی فرزانگان راهی شیراز شده بودند.
این گزارش حاکی است سید محمد بطحائی وزیر‌آموزش و پرورش به منظور بررسی این حادثه دیروز وارد شیراز شد و ضمن دیدار و دلجوئی از خانواده جان‌باختگان و عیادت از مصدومان این حادثه به داراب سفر کرد. معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش نیز در این سفر وزیر را همراهی می‌کرد.
رئیس دادگستری استان فارس دستور تشکیل پرونده و رسیدگی سریع و انجام اقدامات قانونی در این‌باره را صادر کرد. علی القاصی‌مهر صدور مجوز حرکت در شب از سوی مسئولان را اقدام اشتباهی اعلام کرد.
خواب‌آلودگی علت واژگونی خودرو
 براساس گزارش‌های اولیه پلیس راه استان فارس، خستگی و خواب آلودگی راننده علت واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان هرمزگانی که باعث کشته شدن دست‌کم 9 نفر شد، بوده است.پلیس اعلام کرد ، تحقیقات بیشتر برای روشن شدن ابعاد مختلف این حادثه و دیگر علل احتمالی توسط ماموران پلیس راه ادامه دارد.
 مهرنوش ناصری، مطهره دلاوری، مینا جمشیدی، شیدا امانی، شیوا مبینی، فاطمه صادقی نسب و زهرا زرنگار دانش آموزان جان باخته این حادثه تلخ اعلام شد.
بنا بر اعلام منابع محلی، خانم روحی سرپرست دانش آموزان و همچنین حمیدرضا محبت بخش از دیگر جانباختگان حادثه واژگونی اتوبوس بودند.
این حادثه 34 مصدوم نیز داشت که   به بیمارستان‌های  شهرهای فسا و داراب منتقل شدند.
حجت‌الاسلام سید محسن موسوی رئیس دادگستری شهرستان داراب گفت: راننده این اتوبوس که از نظر جسمانی، سالم است، بازداشت و پرونده قضایی برای پیگیری دقیق ابعاد مختلف این حادثه تشکیل شد.
 معاون سازمان دانش آموزی کشور و گروهی از مسئولان استانی و محلی با حضور در این بیمارستان از دانش‌آموزان مصدوم عیادت و در جریان آخرین وضعیت آنها قرار گرفتند.
2 اتوبوس دیگر نیز حامل دانش آموزان هرمزگانی به مقصد شیراز بودند که به دنبال این حادثه ، سرنشینان آنها در باشگاه فرهنگیان شهر داراب اسکان داده شدند.
کمیسیون‌های عمران و آموزش مجلس پیگیر حادثه واژگونی اتوبوس
 رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از بررسی حادثه واژگونی اتوبوس دانش آموزان دختر هرمزگان در این کمیسیون خبر داد.
محمدرضا رضایی اظهارکرد: کمیسیون عمران مجلس با ورود به این حادثه دلخراش علل آن را بررسی و ضمن تاکید بر برخورد با عامل یا عاملان گزارشی به مجلس ارائه می کند.
وی تصریح کرد: با عامل یا عاملان این حادثه دلخراش برخورد می شود.
سید حمید میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز از پیگیری علت سانحه اتوبوس دانش‌آموزان هرمزگانی در داراب از سوی اعضای این کمیسیون خبر داد و گفت: با بررسی این حادثه نتایج جمع‌بندی اطلاعات اعلام می‌شود.