kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۲۸۰۹
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۹

آزمایش موشک‌های بیشتر ؛ پاسخ پیونگ‌یانگ به تهدیدات آمریکا

رهبر کره شمالی در واکنش به تهدیدات آمریکا و متحدانش گفته: «موشک‌های بالستیک بیشتری را شلیک خواهد کرد.»


کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی خواهان آزمایش بیشتر سلاح‌هایی شده که اقیانوس آرام را هدف می‌گیرند تا توان این کشور را برای ضربه وارد کردن به گوام و محصور کردن آن بیش از پیش تقویت کند. «کیم جونگ اون»، این سخنان را یک روز پس از شلیک اولین موشک دارای قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای این کشور که از فراز ژاپن عبور کرد، بیان کرد. «کیم جونگ اون» که شخصا در این آزمایش موشکی حضور داشته و دستور پرتاب را صادر کرده است، تأکید کرد که پیونگ یانگ رفتار واشنگتن را به دقت تحت نظر دارد و تصمیمات آتی خود را بر این اساس اتخاذ می‌کند.
به گزارش مشرق، خبرگزاری رسمی کره شمالی نیز اعلام کرده که «آزمایش موشکی اخیر پاسخی به رزمایش آمریکا در نزدیکی شبه‌جزیره کره بوده است.» پیونگ یانگ برگزاری رزمایش آمریکا را «بی‌توجهی به هشدار معنادار و مهم» خود توصیف کرده است.به نوشته خبرگزاری کره شمالی، «این آزمایش موشکی موفق بوده و پس از عبور از آسمان ژاپن، در نقطه از پیش تعیین‌شده در اقیانوس فرود آمده است.» این موشک 270 کیلومتری که روز سه‌شنبه شلیک شد به گفته منابع ژاپنی با عبور از آسمان ژاپن موجب شد تا در مناطق شمالی این کشور هشدار حمله موشکی صادر شود. ژاپن، کره جنوبی، آمریکا و اتحادیه اروپا این آزمایش موشکی را محکوم کرده و آن را «ناقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل» توصیف کرده‌اند. شورای امنیت سازمان ملل روز سه‌شنبه تشکیل جلسه داد و آزمایش موشکی کره شمالی را محکوم کرد. «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت، «باید اقدامی جدی علیه پیونگ یانگ صورت گیرد.» «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا نیز بار دیگر گفت «همه گزینه‌ها روی میز است.»اما واکنش «جان کربی» سخنگوی پیشین وزارت خارجه آمریکا به این تحولات قابل تأمل بود. «کربی» گفت: «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی فریب نمی‌خورد و گفتن این جمله که همه گزینه‌ها روی میز است او را فریب نمی‌دهد و هر بار که موشک بالستیکی یا هر سلاح دیگری آزمایش می‌کند، قابلیت‌ها و توانایی‌اش را بهبود می‌بخشد. وی افزود: «خیلی روشن است که تحریم و رجزخوانی نظامی جوابگو نیست و تا وقتی که واشنگتن بهانه به دست کیم جونگ اون بدهد او نیز به کامل کردن برنامه‌های هسته‌ای و موشکی خود ادامه خواهد داد.»
آزمایش 2 بمب اتمی در آمریکا!
 از سوی دیگر در شرایطی که آمریکا به شدت علیه آزمایشات موشکی کره موضع می‌گیرد، خبر رسیده دو بمب هسته‌ای فاقد مواد منفجره را در صحرای نوادا آزمایش کرده است. این بمب‌های آزمایش شده فاقد مواد منفجره که از جنگنده اف-15 مستقر در پایگاه نیروی هوایی «نِلیس» پرتاب شدند، کارکردهای غیر‌هسته‌ای این بمب‌ و همچنین توانایی جنگنده برای حمل این تسلیحات را ارزیابی کردند.