kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۲۴۰۳
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۲

قربانیان حملات داعش به مسجد امام زمان(عج) کابل از مرز 50 شهید و 80 مجروح گذشت

برخی منابع خبری می‌گویند در حمله روز جمعه گروه تروریستی داعش به نمازگزاران مسجد امام زمان(عج) کابل، آمار شهدا به 50 نفر و تعداد مجروحان هم به 80 نفر افزایش یافته است.



روز جمعه گروه تروریستی داعش با حمله به مسجد امام زمان(عج) کابل شماری از نمازگزاران را شهید و زخمی کردند و ده‌ها نفر را نیز به گروگان گرفتند. نیروهای امنیتی افغان می‌گویند پس از چهار ساعت درگیری، مهاجمان گروه تروریستی داعش را از پای درآورده‌اند و حدود 100 نفر از نمازگزاران را که توسط مهاجمان تروریست اسیر شده بودند را هم آزاد کردند.
سخنگوی وزارت کشور افغانستان در اولین ساعات حمله اعلام کرده بود ۱۴ نفر شهید و ۳۸ نفر هم زخمی شده‌اند. اما «محمداسماعیل کاووسی» رئیس ‌بخش مطبوعاتی وزارت بهداشت و درمان افغانستان در همان ساعات اولیه وقوع حادثه به «سی‌ان‌ان» گفته بود در این حمله حدود ۲۰ نفر شهید و ۵۰ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند. وی افزود احتمال افزایش آمار تلفات این حمله را هم داده بود، چرا که درگیری با تروریست‌ها طولانی شده بود. روزنامه‌ انگلیسی «اندپیندنت» نیز شمار شهدای این حمله تروریستی را 30 نفر اعلام کرده بود.
اما یک روز پس از این حادثه برخی از رسانه‌های داخلی افغانستان به نقل از مقامات افغانی، آمار تلفات حمله داعش به نمازگزاران را تا حدود 50 شهید و 80 زخمی اعلام می‌کنند. این در حالی است که گروه تروریستی داعش در وب‌سایت رسمی خود ضمن پذیرفتن مسئولیت این حمله شمار شهدای این حمله تروریستی را «بیش از ۶۰ نفر» اعلام کرده است. این نخستین حمله گروه تروریستی داعش به مساجد شیعیان در افغانستان محسوب نمی‌شود، از سال گذشته تاکنون پنج‌بار مساجد شیعیان در ولایت هرات آماج حملات این گروه تروریستی قرار گرفته است. این در حالی است که همواره مقامات افغان مثل حملات گروه تروریستی داعش به مساجد را محکوم می‌کنند اما تا کنون هیچ تدابیری را برای جلوگیری از این حملات در کابل و هرات انجام نداده‌اند. از سوی دیگر اداره امنیت ملی افغانستان در بیانیه‌ای اعلام کرد «طی عملیاتی که در دو روز گذشته در مناطق مختلف افغانستان اجرا شد، بیش از 170تروریست کشته و 91عضو گروه‌های تروریستی زخمی شدند.» در این عملیات تعدادی سلاح و مقادیری مهمات نیز به دست نیروهای امنیتی افغان افتاد. هم اکنون جنگ و درگیری میان نیروهای افغان و اعضای گروه‌های تروریستی در 21 استان از 34 استان افغانستان ادامه دارد.
گفتنی است چندی پیش نیز تروریست‌های داعش با حمله به روستای شیعه‌نشین میرزااولنگ صدها غیرنظامی شیعه را سلاخی کردند!