kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۲۳۱۰
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۴
زوجی که اقتصاد مقاومتی را از منزل آغاز کردند

کسب درآمد ۴ میلیونی از پرورش کاکتوس

یک زوج جوان رامسری از پرورش کاکتوس ماهیانه 4 میلیون تومان درآمد کسب می‌کنند.


به گزارش تسنیم، زهرا فتحی، بانوی 24 ساله رامسری با داشتن مدرک دیپلم با بهره‌گیری از حیاط خانه خود اقدام به پرورش گونه‌های مختلف گل و گیاه از نوع کاکتوس کرده است. این بانوی کارآفرین که در کنار همسر خود به این کار مشغول است، ضمن فراهم آوردن محیطی زیبا و دلنشین در حیاط خانه، زمینه‌ اشتغال خود و خانواده‌اش را فراهم ساخته است.
زهرا فتحی درباره جزئیات کار خود گفت: از 4 سال پیش فعالیت را شروع کردیم. در حیاط خانه که حدود 100 متر است، پرورش گل و گیاه را آغاز کردم. روزی که این کار را شروع کردم به خاطر علاقه خودم بود. بعد از مدتی که تعداد کاکتوس‌هایم زیاد شد تصمیم گرفتم که آنها را تکثیر کنم، بعد از آن گلخانه را تشکیل دادم. نگهداری گل‌ها هزینه‌های زیادی دارد. شغل همسرم گلخانه نیست، اما در این کار کمک بسیاری به من می‌کند. درحال حاضر گلخانه به عنوان شغل دوم وی محسوب می‌شود.
 وی در پاسخ به اینکه سرمایه اولیه برای راه‌اندازی یک گلخانه بستگی به اندازه و میزان آن دارد اظهار کرد: یک جوان برای آغاز فعالیت خود می‌تواند با یک‌میلیون تومان شروع کند اما زمان زیادی می‌برد تا به سود برسد.
فتحی اظهار داشت: در حال حاضر پرورش 300 نوع کاکتوس در حیاط منزل و گلخانه داریم. حیاط خانه را طبقه بندی کردیم. اگر مسئولین، کارآفرینان این حوزه را حمایت کنند آنان می‌توانند با راه‌اندازی گلخانه‌های گل و کاکتوس برای جوانان این خطه ‌اشتغال ایجاد کنند.
وی افزود: گلخانه داشتن از آن دسته شغل‌هایی است که شاید به خاطر سختی‌های آن جوان‌ها دیگر کمتر به آن رغبت نشان دهند و شاید از نظر خیلی از مردم سوددهی نداشته باشد؛ اما جالب است بدانید اگر راه و روش کار را بلد باشید، می‌توانید از این شغل پول خوبی به دست آورید. در سال‌های ابتدایی شروع فعالیتمان خیلی ضرر کردیم چرا که هیچ کس نبود تا ما را راهنمایی کند. به کمک همسرم و با مطالعه و تحقیق به صورت تجربی یاد گرفتیم که چگونه باید از یک گلخانه در جهت رسیدن به سود کسب درآمد کنیم.
 این بانوی کارآفرین گفت: هر 2 ماه یکبار اگر گونه‌های گیاهی در گلخانه تمام شود باید بذر خریداری و گل‌ها را تکثیر کنیم. هم توزیع‌کننده هستیم و هم به صورت خرد به فروش می‌رسانیم. در ماه حدود 4 میلیون تومان کسب درآمد داریم.
 فتحی بیان کرد: شرایط نگهداری، محیط مناسب، آفات و بیماری‌ها و روش تکثیر گل و گیاهان زینتی کاکتوس کار آسانی نیست. زمان زیادی برد تا به سود رسیدیم و ضرر و زیان کاهش یافت. با سرمایه‌ای کمتر از 10میلیون شروع کردیم و در حال حاضر حدود 60 تا 70 میلیون تومان سرمایه داریم.