kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۲۲۵۸
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۸

افشای سندی تازه از تلاش تیم ترامپ برای ارتباط با پوتین در ایام انتخابات

در ادامه افشاگری‌ها در مورد دخالت روسیه در انتخابات آمریکا سند جدیدی از تلاش تیم ترامپ در زمان کارزار انتخاباتی برای ارتباط با پوتین منتشر شد، که دردسرهای ترامپ را زیاد کرده است.


سرویس خارجی-

موضوع دخالت روسیه در انتخابات آمریکا به نفع ترامپ از 8 ماه پیش همچنان مطرح است و تاکنون اسنادی نیز دراین باره منتشر شده است؛ این مسئله قربانیانی هم داشته است که بزرگترین آن «مایکل فلین»، وزیر امنیت ملی آمریکا بود که به دلیل آنچه «تماس اعلام نشده با مسئولان روس» خوانده شد، مجبور شد از سمت خود استعفا کند. سازمان‌های قضایی و امنیتی و حتی کنگره آمریکا به شدت دنبال بررسی این موضوع هستند حتی کار به بازجویی ازنزدیکان ترامپ نیز رسیده است. تحقیقات نهادهای اطلاعاتی آمریکا نشان می‌دهد روسیه با هدف کمک به ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری دخالت کرده است. تحقیقات کنگره و یک دادستان ویژه درباره پرونده روسیه همچنان ادامه دارد اما مسکو هرگونه دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا یا تبانی با تیم ترامپ را رد می‌کند. در جدیدترین افشارگری‌ها در این زمینه سی‌ان‌ان پنج‌شنبه به نقل از «یک مقام آگاه» بازرسان کنگره آمریکا یک ایمیل دیگر از یک دستیار ارشد ترامپ پیدا کرده‌اند که نشان می‌دهد تلاش‌هایی برای برگزاری یک نشست میان مقام‌های کمپین ترامپ و پوتین انجام شده است.
بر اساس این گزارش، این ایمیل توسط «ریک دیربورن» که اکنون معاون کارکنان دفتر رئیس‌جمهور آمریکا است برای مقام‌های کمپین انتخاباتی ترامپ ارسال شده و حاوی اطلاعاتی درباره یک فرد است که برای برقراری ارتباط بین آنها و پوتین تلاش کرده است.این ایمیل که در ژوئن(خرداد) 2016 میلادی ارسال شده است، تقریبا همان زمانی که جونیور، پسر ارشد ترامپ با مقام‌های روسی دیدار کرده بود تا اطلاعاتی را برای بی‌اعتبار کردن هیلاری کلینتون نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری، رد و بدل کنند.