kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۲۲۵۳
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۸

حمله خونین داعش به مسجد شیعیان در کابل / تروریست‌ها ۲۲ نفر را کشتند، 100 نفر را گروگان گرفتند

دیروز چند مهاجم انتحاری با استفاده از لباس پلیس به مسجد امام زمان(عج) کابل حمله کرده، پس از کشتن نگهبانان وارد صحن مسجد شدند و 100 نمازگزار را به گروگان گرفتند.


مسجد «امام زمان»(عج) در شهر کابل روز گذشته در حین برگزاری نماز جمعه از سوی تروریست‌های داعش مورد حمله انتحاری قرار گرفت که طی آن چهار مهاجم با ورود به صحن مسجد بیش از صدنفر از نمازگزاران را به گروگان گرفتند. یکی از مهاجمان انتحاری که وارد صحن مسجد شده بود خود را در بخش نمازگزاران زن منفجر کرد. نیروهای ویژه امنیتی افغان ساختمان مسجد را محاصره کردند و با مهاجمان مسلح درگیر شدند.
طبق آخرین گزارش‌ها در این درگیری دست‌کم ۳۰ نفر به شهادت رسیده یا زخمی شده‌اند و آمبولانس‌ها تعدادی از شهدا و زخمیان را از منطقه به بیمارستان مرکزی منتقل کردند. با این وجود هنوز از آمار واقعی شهدا و مجروحان اطلاعی در دست نیست.
یک نفر از نمازگزاران که از این حمله نجات یافته، گفت؛ «چهار نفر از مهاجمان انتحاری وارد مسجد شدند و یک نفر از آنها خود را در بخش نمازگزاران زن منفجر کرد.» برخی شاهدان عینی هم گفته‌اند هنگام حمله نمازگزاران زیادی در مسجد حضور داشتند که به احتمال زیاد همگی به گروگان گرفته شده‌اند و نیروهای افغان در ابتدا برای نجات آنان وارد محوطه مسجد نشدند!
به گفته «نجیب دانش» سخنگوی وزارت کشور افغانستان «نیروهای پلیس در داخل محوطه مسجد هستند اما به دلیل گروگان‌گیری نیروهای امنیتی افغان با احتیاط عمل می‌کنند.»
وی تصریح کرد که «دو تن از مهاجمان انتحاری کشته شده و دو تن از مهاجمان در داخل صحن مسجد موضع گرفتند اما نیروهای پلیس برای نجات نمازگزاران همچنین تلاش می‌کنند. برخی از منابع خبری گزارش داده‌اند که مهاجمان از لباس نظامی استفاده کرده و به مسجد حمله کردند. گفته می‌شود، داعش مسئولیت این حمله تروریستی را برعهده گرفته است.