kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۲۰۷۵
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۰

اتهام«حمایت از تروریسم» پاداش آمریکا به 16 سال نوکری پاکستان

رئیس‌جمهور آمریکا با نادیده گرفتن سال‌ها همراهی پاکستان با سیاست‌های واشنگتن در منطقه و افغانستان، اسلام‌آباد را متهم کرد که به تروریست‌های مخالف آمریکا پناه می‌دهد.



«دونالد ترامپ» دستمزد  16 سال همراهی پاکستان با سیاست‌های امپریالیستی آمریکا در منطقه را اینگونه داد: پاکستان اگر به افراط‌گرایان در آینده همچنان پناه بدهد، بسیار ضرر خواهد کرد، زیرا این کشور به تروریست‌هایی پناه می‌دهد که با آمریکا می‌جنگند.
در پی حمله تروریستی 11 سپتامبر سال 2001، آمریکا جنگ به اصطلاح علیه تروریسم را آغاز کرد و پاکستان نیز در همان زمان به آمریکا و جنگ علیه تروریسم پیوست. این سیاست نادرست اسلام‌آباد، هزینه‌های گزافی را بر مردم پاکستان تبدیل کرد و اقدامات تروریستی طی 16 سال اخیر به قدری در پاکستان اوج گرفته بود که این کشور از جانب تحلیلگران، «بهشت تروریسم» لقب گرفت. به اعتقاد قریب به اتفاق تحلیلگران و کارشناسان، اگر اسلام‌آباد با آمریکا همراهی نمی‌کرد، واشنگتن نمی‌توانست به افغانستان لشکرکشی کند و جنگ در این کشور را سال‌ها ادامه دهد.
اما، ترامپ با نادیده گرفتن این خوش‌خدمتی‌ها، افزود: ما تاکنون میلیاردها دلار به پاکستان کمک کرده‌ایم، اما آنها همچنان به افراط‌گرایان پناه می‌دهند.
البته ناگفته نماند که همسویی پاکستان با منافع آمریکا، به دهه‌های قبل از 11 سپتامبر برمی‌گردد و میدان‌دهی به جریان‌های وهابی و تکفیری مثل طالبان، لشکر جهنگوی، سپاه صحابه و... در راستای منافع آمریکا در شبه قاره هند و غرب آسیا بوده است. در واقع، سیاست کثیف تروریست‌پروری در پاکستان محصول برنامه‌ریزی سیا و موساد و کمک‌های مالی و ایدئولوژیک عربستان بوده است.