kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۲۰۳۳
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۰

رایزنی سرلشکر باقری با مقامات ترکیه محافل صهیونیستی را به وحشت انداخت(خبر ویژه)

رسانه‌های صهیونیستی نسبت به سفر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به ترکیه ابراز نگرانی کردند.



این رسانه‌ها نوشتند: اسرائیل این دیدار را تحولی بد و نگران‌کننده می‌داند و معتقد است که ایران با تقویت مناسبات نظامی‌اش با آنکارا در تلاش برای تقویت نفوذ و حضورش در منطقه است.
«اساف گیبور» تحلیلگر صهیونیستی در مقاله‌ای در پایگاه خبری «ان آر جی» نوشت: تل‌آویو از سفر اخیر سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران به ترکیه که نخستین دیدار پس از انقلاب 1357 ایران به شمار می‌رود، ابراز نگرانی کرده است. با وجود اینکه جنگ سوریه طی شش سال گذشته منجر به تیره شدن روابط ترکیه - ایران شد، اما دو کشور در حال حاضر درصدد تقویت مناسبات خود هستند.
دوری گلد مدیرکل سابق وزارت خارجه اسرائیل و نزدیک به بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر در این باره گفت اسرائیل این دیدار را تحولی بد و نگران‌کننده می‌داند. ایران می‌خواهد از این طریق تاثیرش را در منطقه تقویت کند؛ از این رو به دنبال این است که یک گذرگاه زمینی که این کشور را به عراق و سوریه و سپس حزب‌الله مرتبط می‌کند، باز کند.
گلد افزود: اگر تهران موفق به تحکیم مناسبات نظامی خود با کشورهای منطقه و در صدر آنها آنکارا شود، این برای اسرائیل بسیار بد است. از این رو باید دید که چه چیزی منجر به سفر ژنرال ایرانی به  ترکیه و دیدارش با رجب طیب‌اردوغان رئیس‌جمهوری این کشور شده است.
ارئیل کهانا نویسنده دیگر پایگاه خبری «ان آر جی» نیز در این باره نوشت: ایران و ترکیه هر دو، دو قدرت نظامی بزرگ در منطقه هستند. به تازگی با امضای قرارداد نفتی و گازی به قدرت دیگری یعنی روسیه پیوسته‌اند. سه شرکت از این کشورها قراردادی درخصوص اکتشاف نفت و گاز طبیعی معادل هفت میلیارد دلار با ایران امضا کردند.
کهانا ادامه داد: یوسی کوهین رئیس سازمان اطلاعاتی موساد به تازگی از نگرانی اسرائیل از آنچه وی هلال شیعه در منطقه خوانده، سخن گفته است.
این نویسنده اسرائیلی نوشت: جنگ با داعش در عراق باعث ورود هزاران جنگجوی شیعی به این کشور ازطریق پیوستن به گروه الحشدالشعبی شد.
وی ادامه داد: اگر حمایت ایران از بشار اسد رئیس‌جمهوری سوریه نبود، اسد سال‌ها قبل از قدرت کنار رفته بود. امروز در مناطق مختلف سوریه 60 هزار جنگجوی شیعه حضور دارند.