kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۱۹۶۹
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۸

عنوان نایب قهرمانی تیم ملی بسکتبال در مسابقات کاپ آسیا

تیم ملی بسکتبال ایران که همه حریفان آسیایی خود را شکست داده‌ بود؛ در دیدار فینال کاپ ‌آسیا برابر تیم استرالیای مدعی مغلوب شد و به مقام نایب‌ قهرمانی کاپ ‌آسیا رسید.


تیم ملی بسکتبال ایران در فینال کاپ آسیا یکشنبه شب ٧٩ بر ۵۶ برابر استرالیا تن به شکست داد و نایب قهرمان شد. آسمان‌خراش‌های کشورمان در این دیدار عملکرد خوبی برابر تیم مدعی استرالیا داشتند و تا دقیقه پایانی جنگیدند و در نهایت نایب قهرمان این رقابت‌ها نام گرفتند. کوارتر اول ۱۸ بر ۱۴ به سود استرالیا تمام شد، این تیم در کوارتر دوم ۲۵ بر ۱۲ به برتری رسید، کوارتر سوم ۱۷ بر ۱۳ به سود ایران بود و کوارتر چهارم نیز ٢٣ بر ١٣ به سود استرالیا به پایان رسید.
در پایان رقابت‌های بسکتبال کاپ آسیا، ایران دو نماینده جزو برترین‌ها داشت. محمد جمشیدی و حامد حدادی در جمع پنج بازیکن برتر کاپ آسیا قرار گرفتند. ‏محمد جمشیدی بهترین پست دو و حامد حدادی بهترین پست پنج تورنمنت نام گرفت. شیا ایلی از نیوزلند، فادی الخطیب از لبنان و او سیکون از کره جنوبی بهترین به ترتیب بهترین پست یک، سه و چهار آسیا شدند. همچنین حامد حدادی ستاره تیم کشورمان به عنوان ارزشمندترین بازیکن مسابقات نام گرفت. این چهارمین بار است که حدادی ارزشمندترین بسکتبالیست آسیا نام می‌گیرد. او همچنین بهترین پست پنج رقابت‌ها نیز معرفی شد.
تلاش برای کم کردن فاصله ایران و استرالیا
مهران حاتمی سرمربی تیم ملی پس از کسب عنوان نایب قهرمانی ایرانی اظهار داشت: همه می‌دانند سطح بسکتبال استرالیا با آسیا متفاوت است. ما بعد از پیروزی برابر همه حریفان آسیایی به فینال رسیدیم و همه سعی و تلاشمان را کردیم تا برنده دیدار نهایی باشیم اما سطح بسکتبال ما با استرالیا متفاوت است و نیاز است این تفاوت را با تلاش بیشتر از بین ببریم. باید به سطح بالا برسیم و رشد کنیم.
وی ادامه داد: استرالیا در فینال با همان سطح بالای بسکتبالی که داشت برنده این دیدار شد. به نظرم حضور اقیانوسیه در رقابت‌های آسیا فرصت خیلی خوبی برای ماست. این رقابت‌ها نشان داد که باید سطح آسیا بالاتر برود و ما نیز به طور موازی با آن رشد کنیم. سرمربی تیم ملی بسکتبال گفت: هرچه تعداد بازی‌های ما با این حریفان بیشتر شود قطعا رشد بیشتری خواهیم داشت. بازیکنان ما باید در بازی‌های پرفشار بازی بیشتری کنند تا رشد کنند. آنقدر هم باهوش هستند که خیلی سریع از حریفان قدرتمند خود یاد بگیرند و پیشرفت کنند.
حاتمی با تمجید از عملکرد بازیکنان تیم ملی بسکتبال تاکید کرد: همه بازیکنانم در این مدت تلاش کردند. من به همه نفراتم نمره ۲۰ می‌دهم چون واقعا عالی بودند. از تمام بازیکنان به خصوص بزرگ‌ترهای تیم تشکر می‌کنم که حضورشان باعث شد تیم شرایط مستحکم تری برای مسابقات داشته باشد.