kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۱۹۶۸
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۸

اخبار کوتاه از فوتبال



کنگو یکی از گزینه‌های کی‌روش برای بازی دوستانه
تیم ملی کنگو یکی از گزینه‌های سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان برای انجام بازی دوستانه است.
کارلوس کی‌روش در ادامه برنامه آماده‌سازی تیم ملی فوتبال ایران برای حضور در جام جهانی 2018 روسیه بازی‌های دوستانه‌ای را برای شاگردانش در نظر گرفته است. از جمله این بازی‌های دیدار روز 10 اکتبر (18 مهر) مقابل میزبان جام جهانی است که اردوی تیم ملی برای این بازی از 27 سپتامبر (5 مهر) آغاز می‌شود.سرمربی تیم ملی در شرایطی در اولین اردوی جدی این تیم اردویی دو هفته‌ای در نظر گرفته که تنها یک بازی دوستانه برای این اردو هماهنگ شده، اما برای انجام یک بازی دوستانه دیگر نیز تلاش‌هایی صورت گرفته است. 5 اکتبر (13 مهر) نیز روز فیفا است و تیم ملی فرصت برگزاری یک بازی دوستانه در این تاریخ را دارد.فدراسیون فوتبال تلاش‌هایی برای هماهنگی بازی دوستانه با تیم ملی کنگو انجام داده که در صورت نهایی شدن امکان دارد ملی‌پوشان پیش از مصاف دوستانه با روسیه با این تیم آفریقایی روبه‌رو شوند. کنگو که در گروه A انتخابی جام جهانی و در مصاف با تونس، گینه و لیبی صدرنشین است، شرایط بسیار خوبی در چند سال اخیر پیدا کرده و در حال حاضر در رتبه 28 دنیا (4 پله پایین‌تر از ایران) قرار دارد.این تیم آفریقایی یکی از گزینه‌های کارلوس کی‌روش برای انجام بازی دوستانه است که حتی اگر این بازی برای تاریخ 13 مهرماه نهایی نشود، احتمال برگزاری بازی در 9 نوامبر (18 آبان) و 14 نوامبر (23 آبان) وجود دارد.
گمانه‌زنی‌ کره‌ای‌ها درباره حضور‌اشتلیکه به جای منصوریان
رسانه‌های کره‌ای درباره حضور سرمربی سابق تیم ملی این کشور در استقلال گمانه‌زنی کردند.به گزارش یوهانپ، نتایج ضعیف استقلال در شروع لیگ هفدهم ایران باعث شده تا گمانه‌زنی‌ها درباره برکناری منصوریان و حضور یک سرمربی خارجی در رسانه‌ها شنیده شود.رسانه‌های کره‌ای درباره حضور اولی‌اشتلیکه در تیم استقلال نوشتند که به نظر می‌رسد این مربی پیشنهادی از استقلال برای حضور در این تیم دریافت کرده که هنوز سرنوشت آن مشخص نیست.
این در حالی است که علیرضا منصوریان سرمربی استقلال در جلسه روز یکشنبه هیئت مدیره استقلال قول داده که تیمش در آینده نتایج بهتری بگیرد و اعضا هم به منصوریان رأی اعتماد دادند و قرار شد که دو بازی دیگر به سرمربی استقلال فرصت بدهند. استقلال امروز در ورزشگاه آزادی پذیرای پدیده است و پس از بازی‌های تیم ملی در تاریخ 24 شهریور در شهر جم به مصاف پارس جنوبی خواهد رفت و باید دید منصوریان می‌تواند در دو هفته آینده نتیجه بگیرد یا خیر.
برانکو: تفکرات سرمربی الاهلی را می‌شناسم
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت که از تفکرات همتای خود در تیم الاهلی عربستان شناخت دارد.برانکو ایوانکوویچ در کنفرانس خبری پیش از بازی برابر الاهلی گفت: ما با یکی از بهترین تیم‌های عربستانی در کنار الهلال و النصر بازی داریم. برای این تیم احترام خاصی قائل هستیم. آنها تعداد زیادی از ملی‌پوشان خود را در اختیار دارند که پتانسیل بالای آنها را نشان می‌دهد. نتیجه را نمی‌توانم پیش‌بینی کنم. قانون فوتبال می‌گوید این ورزش و مسابقه قابل پیش‌بینی نیست. سرمربی سرخپوشان خاطرنشان کرد: الاهلی در سطح خیلی خوبی فوتبال بازی می‌کند و پرسپولیس هم چنین است و انتظار یک فوتبال با کیفیت را داریم. آنها بازیکنان جدید و کادر فنی خوبی را در اختیار گرفته‌اند. ربروف، سرمربی الاهلی، در دیناموزاگرب و اروپا بازی می‌کرد. نسبت به تفکرات او شناخت داریم. او سعی می‌کند فوتبال هجومی دیناموکیف را به الاهلی بیاورد. برانکو درباره اینکه چرا وی و باشگاه پرسپولیس از تمام ظرفیت جذب بازیکنان خارجی استفاده نکرده‌اند، گفت: ما از روی خط دروازه که یکی از بهترین دروازه‌بان‌های سال‌های اخیر فوتبال ایران را در اختیار داریم تا نوک حمله که آقای گل و بهترین بازیکن دو فصل اخیر ایران در آنجا برای ما بازی می‌کند. تیمی داریم که در تمام پست‌ها از بازیکنان سطح اول و بالا استفاده می‌کند. بازیکنان ما یا ملی‌پوش هستند یا اینکه در این سطح قرار دارند. از این جهت مشکلی نداشتیم. با این وجود برای اطمینان خاطر بیشتر یک دروازه‌بان خارجی خیلی خوب و یک مهاجم خارجی خوب داریم. بشار رسن هم که به تازگی به ما پیوسته است.
ربروف: برای پرسپولیس احترام خاصی قائل هستیم
سرمربی تیم فوتبال الاهلی گفت: پرسپولیس یک تیم بسیار قوی است و ما تلاش خودمان را می‌کنیم تا برابر این حریف، بازی خودمان را به نحو احسن اجرا کنیم.سرگئی ربروف در کنفرانس خبری پیش از بازی تیمش برابر پرسپولیس اظهار داشت: ما برای تیم فوتبال پرسپولیس احترام خاصی قائل هستیم. آنها یک تیم بسیار قوی هستند. ما تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد تا بتوانیم برابر چنین حریفی بازی خودمان را به شکل مناسبی اجرا کنیم.وی درباره شناخت خود از تیم پرسپولیس ادامه داد: شناخت ما به کسب اطلاعات از اینترنت و دیدن فیلم بازی‌ها و موفقیت‌های این تیم مربوط می‌شود و از نزدیک بازی آنها را ندیده‌ایم. به‌هر حال تلاش کرده‌ایم تا حد امکان اطلاعات مورد نیاز را به دست بیاوریم و به طور قطع با یک بازی سطح بالا روبه‌رو خواهیم بود.
جایگاه هفتمی ایران در رده‌بندی رقابت‌های باشگاهی آسیا
فوتبال ایران بدون تغییر نسبت به ماه گذشته در رده هفتم رقابت‌های باشگاهی آسیا قرار دارد. کنفدراسیون فوتبال آسیا آخرین رده‌بندی لیگ‌های آسیا را اعلام کرد که لیگ ایران بدون تغییر نسبت به ماه گذشته در جایگاه هفتم باقی ماند.در این رده‌بندی ایران با ۶۹.۵۷ امتیاز که ۱۰ امتیاز مربوط به بازی‌های ملی و باقی امتیازها مربوط به رقابت‌های باشگاهی است، بالاتر از استرالیا، ازبکستان، ‌تایلند و عراق و در تعقیب ژاپن قرار دارد.در این رده‌بندی امارات با اختلاف فاحشی نسبت به تیم‌های دیگر در رده نخست قرار دارد و بعد از آن کره جنوبی، قطر، چین، عربستان، ژاپن و ایران در رده‌های دوم تا هفتم قرار دارند. ایران در این رده‌بندی هشت امتیاز کمتر از ژاپن دارد.
دعوت از ۱۸ بازیکن به اردوی تیم ملی فوتسال
سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان اسامی ۱۸ بازیکن را برای حضور در اردوی تیم ملی اعلام کرد.با اعلام محمد ناظم الشریعه، سرمربی تیم ملی فوتسال، 18 بازیکن به اردوی آینده این تیم که از چهارم شهریور در مرکز ملی فوتبال آغاز خواهد شد دعوت شدند. اسامی نفرات دعوت شده به شرح زیر است: علیرضا صمیمی، سپهر محمدی، سجاد بابایی، حمید احمدی، فرهاد توکلی، علیرضا رفیعی، محمدرضا سنگ سفیدی، اصغر حسن‌زاده، احمد اسماعیل‌پور، ابوالقاسم عروجی، محمد شجری، مسلم اولادقبا، سعید احمد عباسی، مهدی جاوید، امین نصرالله‌زاده، مرتضی عزتی، مصطفی نعمت‌وند و مهرداد کریمی.