kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۱۹۵۶
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۷
وزارت دفاع روسیه خبر داد

بمباران ستون عظیم کاروان داعش در دیرالزور /200 تروریست تکفیری در دم به هلاکت رسیدند

بنابر اعلام وزارت دفاع روسیه جنگنده‌های این کشور بیش از 200 تکفیری عضو داعش را در حمله به مواضع آنها در شرق سوریه، به هلاکت رساندند.



وزارت دفاع روسیه دیروز اعلام کرده، جنگنده‌های این کشور بیش از 200 عضو داعش را در نزدیکی «دیرالزور» به هلاکت رساندند.فارس در این باره نوشته ستون عظیم کاروان عناصر داعش که به سمت شهر دیرالزور در حال حرکت بود، توسط جنگنده‌های روسی بمباران شد و علاوه بر هلاکت 200 داعشی، بخش اعظم تجهیزات آنها نیز منهدم شد.اخیرا نیز وزارت دفاع روسیه اعلام کرده بود، 730 هدف متعلق به داعش در سوریه، با بمباران جنگنده‌های روسی، نابود شدند.
مخالفت با درخواست داعش
دیروز اما در حالی نبرد بزرگ و گسترده مثلث لبنان، سوریه و حزب‌الله علیه تکفیری‌ها در ارتفاعات مرزی وارد سومین روز خود شد که خبر رسیده داعش از ارتش لبنان درخواست آتش‌بس کرده است.ارتش لبنان در واکنش به این درخواست، اعلام کرده که ابتدا باید سرنوشت نظامیان ربوده شده مشخص شود. این نظامیان که شمار آنها اعلام نشده در سال 2014 به دست عناصر داعش ربوده شده‌اند.در ارتباط با پیشروی ارتش لبنان نیز خبر رسیده، در سومین روز عملیات از مجموع 120 کیلومتر مربع مساحت اشغالی، 80 کیلومتر مربع آزاد شده است. طی دیروز همچنین، 15 تروریست داعشی به دست نظامیان لبنانی کشته شدند و بسیاری نیز پا به فرار گذاشتند. 12 مرکز متعلق به تکفیری‌ها نیز منهدم شد.شمار تلفات تکفیری‌های داعش طی سه روز عملیات نیز «‌ده‌ها تن» و کشته‌های ارتش لبنان در این مدت هم سه نفر اعلام شده است.خبرگزاری فارس از آن سوی مرز و داخل خاک سوریه هم خبر داده که نیروهای مقاومت و ارتش سوریه هم موفق شدند کنترل محور جنوبی «قلمون غربی» را در دست بگیرند. عملیات و پیشروی نیروهای ارتش و مقاومت در قلمون، از سه محور جنوبی، شمالی و شرقی به طور همزمان ادامه دارد و تاکنون مناطق وسیعی آزاد شده است و حدود 70 تروریست نیز خود را تسلیم نیروهای حزب‌الله کرده‌اند.در شرق سوریه هم شهرک «حمیمه» واقع در استان «حمص»، به کنترل نیروهای ارتش سوریه و حزب‌الله درآمده است.
جنایت جدید آمریکا
خبرگزاری ایسنا نیز طی گزارشی نوشته جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی ضدداعش در استان‌های «حسکه» و «رقه» غیرنظامیان را بمباران کردند؛ در حسکه منازل روستائیان روستای «جزاع» در شرق شهر «الشدادی» بمباران شد و این حمله، مرگ 20 نفر را به دنبال داشت.در «رقه» نیز ائتلاف آمریکایی با بمباران شهر رقه، 40 غیرنظامی، از جمله تعدادی زن و کودک را کشتند. تاکنون مناطق مسکونی رقه بارها از جانب آمریکایی‌ها بمباران شده است.