kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۱۸۶۵
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۵

تظاهرات شیعیان نیجریه با شعار شیخ زکزاکی را آزاد کنید

هزاران نفر از شیعیان نیجریه در شهرهای «یولا» و «کانو» با برگزاری یک راهپیمایی مسالمت‌آمیز بار دیگر خواستار آزادی شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه و دیگر اعضای بازداشتی جنبش اسلامی شدند.



 آل‌سعود در راستای سرکوب خط‌مشی شیعی و گسترش تفکر تکفیری همواره سران نیجریه را به سرکوب شیعیان تشویق کرده است. شیعیانی که تعداد آنها در حال افزایش است و رهبری آنها را نیز شیخ «ابراهیم زکزاکی» برعهده دارد.
 فردی که به امام‌خمینی(ره) بسیار ارادت دارد. شیعیان نیجریه شاید بیش از هر جای دیگر متاثر از ایران اسلامی باشند و به صورت بارز تصاویر رهبران و مراجع تقلید شیعه ایرانی را در حسینیه‌ها و مساجد، راهپیمایی‌ها و مجالس خود نصب می‌کنند.
 در تظاهرات «یولا» و «کانو» مردم تصاویر امام راحل را در کنار تصاویر شیخ زکزاکی حمل می‌کردند.
تلاش‌‌های بی‌وقفه شیخ زکزاکی که در زندان به سر می‌برد باعث هدایت میلیون‌ها نفر شده اما نهایتا باعث خشم و غضب وهابی‌ها شد و صدها شیعه به دست نیروهای ارتش این کشور قتل‌عام شدند. در این میان شیخ زکزاکی نیز زخمی شد و به همراه همسرش به زندان افتاد و هنوز نیز در حبس به سر می‌برد . رای مراجع قضایی نیجریه مبنی بر آزادی شیخ زکزاکی، با تعلل ژنرال‌های ارتشی همراه شده و تاکنون مطالبه اصلی مردم نیجریه برآورده نشده است.