kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۱۷۵۴
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۰

کشف بالغ بر 1/5 تن مواد مخدر و هلاکت یک قاچاقچی مسلح در استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان


 سرویس شهرستان‌ها-
 فرمانده انتظامي استان سیستان و بلوچستان از هلاکت یک قاچاقچی مسلح و دستگیری چهار سوداگر مرگ با یک تن و 16 کیلوگرم مواد افیونی و جانشین فرمانده انتظامی هرمزگان از کشف 510 کیلو و 550 گرم مواد افیونی در این استان خبر دادند.
 سرتیپ  محمد قنبری گفت: یگان‌های عملیاتی شهرستان‌های «سیب سوران»، «نیمروز» و «زاهدان» با پشتیبانی فنی و اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، یک باند بزرگ را که به صورت مسلحانه و با استفاده از خودروهای تیزرو، مواد مخدر را از مناطق مرزی به داخل استان منتقل و از آنجا به مرکز کشور حمل می‌کردند، شناسایی کردند.
وی افزود: تیم‌های اطلاعاتی پلیس با رصد مداوم تحرکات اعضای این باند مسلح، قاچاقچیان را که در محورهای فرعی «‌سراوان- سیب سوران» با چهار دستگاه خودرو در حال جا‌به‌جایی مواد مخدر بودند، تحت نظر قرار دادند که سوداگران مرگ به محض ورود به منطقه کمین پلیس با آنها درگیر شدند.
این مقام ارشد انتظامی با اشاره به حدود یک ساعت درگیری مسلحانه تکاوران پلیس با قاچاقچیان مسلح گفت: در این عملیات مسلحانه، با آتش پرحجم تیم‌های عملیاتی پلیس، یک قاچاقچی مسلح به هلاکت رسید و چهار قاچاقچی دیگر به همراه دو قبضه سلاح کلاش و مقادیری مهمات مربوطه دستگیر شدند.
قنبری گفت: ماموران در پاکسازی منطقه درگیری و بازرسی از چهار خودرو متعلق به اعضای این باند مسلح، 597 کیلوگرم تریاک و 419 کیلوگرم هروئین کشف کردند.
همچنین جانشین فرمانده انتظامی استان هرمزگان از کشف 510 کیلو و 550 گرم انواع مواد مخدر طی دو عملیات موفق پلیسی خبر داد.
علی‌اصغر خرم‌روی  گفت: مأموران مستقر در ایست و بازرسی برکه سفلین «بندرلنگه»، حین کنترل خودروهای عبوری به دو دستگاه خودرو پژو 405 که در مسیر «بندرعباس به بندر لنگه» در حال حرکت بودند مشکوک شده و دستور توقف آن را صادر کردند.
وی افزود: رانندگان خودروهای مذکور با مشاهده مأموران اقدام به فرار کردند که پس از یک تعقیب و گریز طولانی، عرصه را بر خود تنگ دیده و ضمن تیراندازی به سمت مأموران، با رها کردن خودروها از مسیرهای بیابانی و صعب‌العبور از محل متواری شدند.
خرم‌روی با اشاره به اینکه مأموران در بازرسی از خودروهای مذکور 120 کیلوگرم هروئین کشف کردند، اظهار داشت: همچنین طی عملیاتی دیگر، مأموران انتظامی شهرستان جاسک، حین کنترل محور خاکی «نیکشهر به جانوری» به یک دستگاه خودروی پیکان وانت مشکوک شده و دستور ایست دادند که قاچاقچیان به محض مشاهده مأموران با خاموش کردن خودرو به سمت مأموران تیراندازی کردند.
این مقام انتظامی تصریح کرد: پس از 30 دقیقه درگیری، اشرار عرصه را بر خود تنگ دیده و با رها کردن خودرو با استفاده از تاریکی هوا و صعب‌العبور بودن مسیر از محل متواری شدند.وی با بیان اینکه در بازرسی از خودروی مذکور 343 کیلو و 300 گرم حشیش و 47 کیلو و 250 گرم تریاک کشف شد، خاطرنشان کرد: تلاش جهت شناسایی و دستگیری متهمان ادامه دارد و خودروها به‌همراه محموله مکشوفه به پلیس مواد مخدر منتقل شد.