kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۱۶۳۱
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۱
نماینده ولی فقیه در گلستان خواستار شد

برخورد جدی با متجاوزان به عرصه‌های طبیعی در گلستان

نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: باید با افرادی که به عرصه‌های طبیعی در استان گلستان دست‌اندازی می‌کنند، برخورد شود.


آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر و نماینده ویژه رهبری در سیل استان گلستان اظهار داشت: در روستای تاریخی و گردشگری زیارت گرگان در بطن رودخانه ساخت‌و‌ساز شده و اگر مشکلی پیش بیاید جان انسان‌ها در خطر است.
وی افزود: در اروپا هم باران شدید وجود دارد اما به این صورت خرابی درست نمی‌کند و در منطقه ما وجود جنگل‌ها و منابع طبیعی از عوامل پیشگیرانه سیل است.
نماینده ولی فقیه در استان گلستان تصریح کرد: اگر آب نفوذ کند جلوی سرعت سیل گرفته می‌شود و اگر پوشش گیاهی نباشد ممکن است خاک را بشوید و سنگ بزرگ را جابه‌جا کند و باید به گونه‌ای عمل شود که از مبداء جلوی سیل گرفته شود.
نورمفیدی گفت: یکی از روستاهای ما با همکاری شوراها نسبت به یکپارچه‌سازی زمین اقدام کردند و امروز توانستند آب‌ها را کنترل کنند.
وی گفت: نگاه مسئولان باید به مسائل توسعه‌ای باشد و سیل را نیز می‌توان کنترل کرد و درختکاری حفظ منابع طبیعی یکی از مهم‌ترین راهکارهای عمومی است.
نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر نیز دراین نشست گفت: طرح جامع سیل در استان گلستان و کشور آماده است و تنها اقدام ملی برای مقابله با سیل نیاز است.
حجت‌الاسلام عبدالحسین معزی که از مناطق سیل زده استان گلستان مانند محمدآباد و زرین‌گل‌ علی‌آباد کتول و شهرستان کلاله دیدن کرده بود، افزود: آنچه مهم است این است که سیل هر ساله به وقوع پیوسته و کنترل سیل باید مورد توجه مردم و مسئولان قرار بگیرد.
وی افزود: باید به حوادث طبیعی فکر کنیم و به دنبال فرهنگ‌سازی برای کاهش تلفات حوادث باشیم و باید بیندیشیم که چکار کنیم که مردم قانون‌مند شوند.
وی گفت: برخی از افراد به واسطه ارتباط با نمایندگان و مسئولان اقدام به ساخت و ساز در بستر رودخانه‌ها کرده‌اند که باید این اماکن شناسایی و تخریب شود.
حسن صادقلو استاندار گلستان نیز گفت: طرح جامع سیل در استان گلستان تهیه شده و باید و نبایدها و مدیریت رودخانه‌ها و پایین‌دست‌ها در آن لحاظ شده است. وی گفت: استان گلستان دستخوش برخی حوادث مانند سیل و زلزله است و از این جهت استانی ویژه و حادثه‌خیز است.