kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۱۲۳۹
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۳
فساد و کلاهبرداری کار دست نتانیاهو داد

تجمع گسترده صهیونیست‌ها مقابل خانه دادستان/معترضان خواستار برکناری نتانیاهو هستند

هزاران صهیونیست با برگزاری تظاهرات علیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی، که به فساد و کلاهبرداری متهم شده است، مقابل خانه دادستان رژیم صهیونیستی تجمع کردند و خواستار کناره‌گیری او از قدرت شدند.


هزاران صهیونیست در شهرهای مختلف فلسطین ‌اشغالی شنبه شب تظاهرات کرده و خواهان برکناری بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم شدند که به فساد و کلاهبرداری متهم است.به گزارش تسنیم، روزنامه صهیونیستی هاآرتص در این باره نوشته، «اسرائیلی‌ها جلوی خانه دادستان کل و مشاور قضایی کابینه رژیم اسرائیل در شهر بیتاح تکفا در نزدیک تل آویو تجمع کردند و به نوع رفتار او در برخورد با پرونده نتانیاهو اعتراض کردند.» پلیس رژیم صهیونیستی از چند ماه پیش درخصوص دو پرونده فساد درحال تحقیق از نتانیاهو است. در اولین پرونده، نتانیاهو و همسرش مظنون به دریافت هدایای گرانقیمت از یک بازرگان هستند که به «پرونده 1000» مشهور شده است. دومین پرونده نیز درخصوص زد و بند با ناشر روزنامه «یدیعوت آحارنوت» است که این پرونده نیز به «پرونده 2000» مشهور شده است. نتانیاهو از این روزنامه خواسته تا به بهترین نحو فعالیت‌هایش را پوشش خبری دهد تا در مقابل او نیز پیش‌نویس قانونی را علیه روزنامه «اسرائیل الیوم» ارایه کند که رقیب روزنامه یدیعوت آحارنوت به شمار می‌رود.
نتانیاهو در فکر فرار از محاکمه
از سوی دیگر، روزنامه القدس‌العربی نوشته: ممکن است نتانیاهو با تجاوز جدید به غزه، نگاه‌ها را از رسوایی‌هایش منحرف سازد. این روزنامه نوشته، «این احتمال وجود دارد که نخست وزیر رژیم صهیونیستی از رویارویی و تجاوز دوباره به غزه استقبال کند تا نگاه‌ها را از تحقیقاتی که باقی ماندن در پستش را تهدید می‌کنند، منحرف سازد.»
از دیگر اخبار فلسطین اینکه برخی رسانه‌ها از زخمی شدن یک صهیونیست در تازه‌ترین عملیات استشهادی فلسطینی‌ها در قدس‌اشغالی خبر داده‌اند. در این عملیات که با سلاح سرد انجام شد یک صهیونیست به صورت جزئی زخمی شد. پلیس رژیم صهیونیستی در این رابطه اعلام کرده «یک زن فلسطینی را در قدس به اتهام تلاش برای انجام عملیات با سلاح سرد بازداشت کرده است.»