kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۱۱۹۲
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۸

هیچ استانداری بدون هماهنگی با نمایندگان انتخاب نشد



عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر پیشنهادی کشور در مجمع نمایندگان خراسان پیرامون تشریح برنامه‌های خود اظهار داشت: بنده هیچ استانداری را بدون هماهنگی انتخاب نکرده‌ام؛ هماهنگی به معنای مشورت کردن و رعایت اصول است. در دور قبل اعلام کردیم که با شاخص‌های مشخص استانداران تعیین می‌شوند.
وی افزود: در دور قبل به جز یک استاندار که خود نمایندگان گفتند نمی‌توانیم به توافق برسیم و هرکسی را وزیر کشور انتخاب کند می‌پذیریم در بقیه موارد متناسب با شاخص‌ها به توافق رسیدیم.
وی ادامه داد: متولی توسعه روستایی وزارت کشور نیست بلکه 10 متولی دارد که یکی از مشکلات نیز عدم وجود متولی واحد برای توسعه روستایی است. دهیارها را نیز شوراها تعیین می‌کنند.
وزیر پیشنهادی کشور اظهار داشت: اولویت وزارت کشور ایجاد توازن و تعادل است و تلاش می‌شود تا اختیارات بیشتری را برای استان‌ها تعیین کنیم تاکنون 84 اختیار جدید از هیئت دولت برای استان‌ها گرفته‌ایم همچنین با دستگاه‌های اجرایی نیز توافق کردیم و اختیاراتی را به استان‌ها دادند که البته هنوز هم کافی نیست. رحمانی فضلی با بیان اینکه آموزش‌های مستمر و کارگاه‌های آموزشی برای فرمانداران و بخشداران در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: از رئیس‌جمهور درخواست کردم تا 3هزار نفر نیروی جدید بگیریم و ظرف 4 سال در حد بخشدار، فرماندار و معاون فرماندار آموزش بدهیم، وزارت کشور با ضعف نیرو مواجه است و من نخواستم از بیرون نیرو بیاورم چون این روند غلط ادامه می‌یافت.