kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۱۱۹۱
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۸

آموزه‌های دینی و پرورشی دانش‌آموزان تقویت می‌شود


طیبه سیاوشی شاه عنایتی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت با ‌اشاره به نشست کمیسیون فرهنگی مجلس با محمد بطحایی، گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش، گفت: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش معتقد است که اگر مشکل معیشتی و امنیت شغلی معلمان برطرف شود، بسیاری از مسائل آموزشی کشور بهبود خواهد یافت.
وی گفت: در ادامه این نشست با توجه به سؤالاتی که از آقای بطحایی مطرح شد، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش از نابرابری‌های آموزشی انتقاد و تأکید کرد که با مدل‌های نوین آموزشی تلاش می‌کنیم دانش‌آموزان در سراسر کشور از فرصت برابر برای تحصیل برخوردار باشند.
 نماینده مجلس شورای اسلامی بیان داشت: موضوع دیگر که در کمیسیون از سوی اعضا مطرح شد، تأکید بر این مسئله بود که آموزش و پرورش صرفا به مباحثی آموزشی می‌پردازد و موضوع پرورش دانش‌آموزان کاملا رها شده است، وزیر پیشنهادی نیز با برخی اعضا که این مسئله را مطرح کردند، هم‌نظر بودند و نتیجه این شد که برای مسائل فرهنگی و به ویژه آموزه‎های دینی و تقویت بعد پرورشی دانش‌آموزان برنامه‌های جدی در نظر گرفته شود.
 سیاوشی خاطرنشان کرد: همگان به مشکلات و ضعف سیستم آموزشی کشور واقفیم و می‌دانیم که این سیستم نیاز به روش‌های نوین‌‌سازی دارد اما اینکه افرادی از درون سیستم که مدیریت میانی و کلان در حوزه آموزش و پرورش داشته باشند و امروز نیز به این روش منتقد باشند، جای سؤال دارد.