kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۱۱۷۹
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۲

انتشار شماره جدید کیهان فرهنگی



تازه‌ترین شماره کیهان فرهنگی حاوی مطالب متنوع فرهنگی، سیاسی درباره «چرخه نفوذ؛ طمع و طعمه»، «امام رضا(ع)؛ حقوقدانی و جامعه‌سازی»، «سازمان‌های سری جهانی»، «آتش به اختیار و مبانی و اصول آن از منظر آموزه‌های دینی» چاپ و بر روی پیش‌خوان روزنامه فروشی‌ها قرار گرفت.
«چرخه نفوذ؛ طمع و طعمه» عنوان طلیعه این شماره کیهان فرهنگی است که مدیر مسئول با اشاره به «فرصت‌طلب‌های نفوذی» و «نفوذی‌های فرصت‌طلب» در آن گفته است: امان از بلای گرفتاری در حلقه «اطرافیان نامطمئن»، «نفوذی‌های فرصت‌طلب» و «فرصت‌طلبان نفوذی»، آویزان‌ها و پیچک‌های سیاسی، اخلاقی، فکری و اقتصادی»، طفیلی‌ها، دیواره‌های گوشتی، حلقه‌ها و حصارهای چرب زبانان و دغل‌بازان و سالوسان که مانند حشره‌های موسوم به «گل شیطانی» هستند که برای شکار، خود را به شکل گیاهان اطرافشان در می‌آورند و یا همانند مارمولک‌هایی که با تغییر محیط و موقعیت، رنگ عوض می‌کنند. قرار گرفتن شخصیت‌ها، مقامات و نهادها در حلقه این عناصر فرصت‌طلب نه تنها شخصیت‌ها را ضایع و تباه می‌کند بلکه به مجموعه تحت امر و مرتبط با آن‌ها نیز آسیب می‌زند.
دکتر اصلانی در ادامه با اشاره به شکل‌گیری چرخه نفوذ افزوده است: چرخه نفوذ با «طمع و طعمه» شکل می‌گیرد. نگاه ابزاری، یا طعمه پنداری و رحم اجاره‌ای دانستن مقامات و مسئولان را باید شناخت. نشاید که انسان به گونه‌ای عمل کند تا مورد «طمع» دشمن و در نتیجه «طعمه» او قرار گیرد. ضروری است کاری کرد که دشمن طمع نکند و به فرض هم که چنین کرد، به سرعت اقدامی نمود که طمع دشمن قطع شود. تأکید هماره رهبری معظم انقلاب به مسئولان که شعارها و مواضع انقلابی و اسلامی خود را به صراحت و آشکارا اعلام کنید، گامی در قطع طمع دشمنان و عوامل نفوذی آنان است. این که حضرت امام راحل(ره) می‌فرمود که اگر دشمنان برای کسی کف بزنند، وی باید در خودش شک کند، از وجود زمینه‌های طمع دشمنان در انسان خبر می‌دهد که در این گونه مواقع باید سریعاً در خود و مواضع خود اندیشید و اقدامی کرد که دشمن از او قطع طمع کرده، عصبانی شود نه آن که به او طمع ورزد.
وی در پایان تأکید کرده است: یکی از عواملی که می‌تواند مانع تحقق اهداف، راهبردها و راهکارهای نفوذی‌ها و شبکه نفوذ شود دوری از «احتجاب» از مردم است. حوضچه‌هایی که راه ارتباطشان را با دریا می‌بندند زلالی خود را از دست می‌دهند، قطع ارتباط و فقدان زلالی، زمینه گل‌آلودگی را فراهم می‌سازد.
«امام رضا(ع)؛ حقوقدانی و جامعه‌سازی» عنوان مطلبی که استاد حسن رحیم‌پور ازغدی در جلسه هم‌اندیشی اساتید و حقوقدانان بسیجی استان تهران به ایراد سخن پرداخته است که در بخشی از آن آمده است: فراز آخر روایت حضرت رضا(ع)؛ خیلی مهم است و من معتقدم این یک دکترین جهانی است در حوزه فلسفه حقوق، فلسفه قانون، فلسفه احکام. فرمودند: انا وجدنا کل ما احل الله تبارک و تعالی فرمودند نگاه ما این است: انا وجدنا. نظرما این است که هر چه خداوند مشروع اعلام کرده: ففیه صلاح العباد و بقا. برای این که دو چیز در آن هست. 1- بقا و ادامه حیات و تمدن بشری، نابودی فیزیکی اتفاق نیفتد 2- صلاح؛ نابودی معنوی اتفاق نیفتد؛ صلاح و بقا در برابر فساد و فنا.
وی در ادامه افزوده است: انسان در ساحت فردی و اجتماعی نیازهایی دارد که حضرت رضا(ع) می‌فرمایند: تو نمی‌توانی این‌ها را ندیده بگیری: لایستغنون عنها، نمی‌توانی این‌ها را حذف کنی و بگویی بدون توجه به حاجت و نیاز انسان من جداگانه نظام حقوقی و احکام و حدود و این‌ها می‌نویسم. این‌ها خیلی مهم است! خدا شاهد است. هزاران پایان‌نامه می‌خواهد و یک نظام حقوقی را زیر و رو می‌کند و دولت‌سازی دینی را درست تبیین می‌کند.
«سازمان‌های سری جهانی» یکی دیگر از مطالب این شماره کیهان فرهنگی است که در بخشی از آن می‌خوانید: با وجود نقش بسیار زیاد ماسون‌ها در همه حوادث بزرگی که از قرن 19 تا جنگ جهانی دوم در اروپا رخ داد، تحولات جهانی تا حدود زیادی اهمیت آن را کم‌رنگ کرد تا جایی که از میان رهبران فراماسون سازمان‌های سری، نخبه‌گرایی و باطنی‌گرایی برآمد که سیاست‌های غربی و جهانی را سرلوحه کار خود قرار دادند.
همچنین در این شماره می‌خوانیم: «آتش به اختیار یعنی هر کس باید وظیفه‌اش را تشخیص دهد و عمل کند» گفتاری از آیت‌الله مصباح یزدی، «آتش به اختیار و مبانی و اصول آن از منظر آموزه‌های دینی» از خلیل منصوری، «راست قامت تاریخ؛ مظلوم‌ترین شهید انقلاب» به قلم عبدالحسین توکلی طرقی، «کدام راست است؟ اصولگرا یا اصلاح‌طلب؟» از رمضانعلی ابراهیم‌زاده گرجی، «آتش به اختیار؛ مقابله با رکود فرهنگی» نوشته قاسم غلامرضایی و...