kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۱۱۷۴
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۴
سه هنرمند در گفت‌وگو با کیهان

هیچ امیدی به بهبود وضعیت سینما در دولت دوازدهم نداریم(اخبار ادبی و هنری)

سه هنرمند سینما در گفت وگو با کیهان درباره تغییر در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وضعیت سینمای ایران در دولت دوازدهم گفتند که امیدی به بهبود شرایط سینما در این دولت ندارند.


داوود توحید پرست، کارگردان سینما در این باره به کیهان گفت: من هیچ امیدی به دولت دوازدهم ندارم، به قول معروف، سالی که نکوست از بهارش پیداست؛ وقتی در طول چهار سال اول، دولت این گونه عمل کرده، نمی توان از چهار سال دوم هم انتظاری داشت. مگر اینکه وزیر آینده، سمیع یعنی شنوای دائمی باشد. اگر یک نفر با این خصوصیت باشد که برای حل کردن مشکلات سرش درد بکند، ممکن است، اتفاق مثبتی بیفتد. اما من امیدی به این اتفاق ندارم.
عباس رافعی، کارگردان سینما نیز با بیان اینکه امیدی به اصلاح وضعیت سینما در دولت دوازدهم ندارد، افزود: سازمان سینمایی به اصلاح نیازی ندارد، بلکه این سازمان محتاج یک انقلاب است. یعنی افرادی که سال هاست به عنوان مدیر، مشاور و معاون در این سازمان حضور دارند، حاصل کارشان همین است که در طول این سال ها دیده ایم. باید انقلابی صورت بگیرد و نگاه ها، مدیران و افراد جدیدی در سکانداری سینمای ایران به کار گرفته شود.
هوشنگ توکلی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون نیز اظهار داشت: با توجه به زیرساخت های شکل گرفته از سوی دوره های مختلف مدیریتی قبلی، امید ندارم که وزیر ارشاد جدید هم موفق به تغییر این وضعیت بشود.
متن کامل این سه گفت وگو، فردا در صفحه تصویر روز منتشر می شود.