kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۱۱۷۱
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۸
شمارش معکوس تا آغاز بزرگترین رویداد کشتی جهان در سال 2017

یزدانی: تلاش می‌کنم بهترین کشتی‌ها را به نمایش بگذارم


سرویس ورزشی-
در آستانه آغاز رقابت‌های جهانی کشتی دارنده مدال طلای المپیک 2016 می‌گوید تلاش می‌کند بهترین کشتی‌ها را در پاریس به نمایش
بگذارد.
رقابت‌های قهرمانی کشتی آزاد و فرنگی جهان در سال ۲۰۱۷ به عنوان مهم‌ترین رویداد بعد از المپیک ۲۰۱۶ ریو از اهمیت و حساسیت فراوانی برای کشورهای صاحب نام این رشته برخوردار است. میدانی بزرگ و مهم برای کشورهایی که حالا با تغییر و تحولات در ترکیب تیم‌های قبلی خود قصد دارند، نسل جدید از آزاد و فرنگی‌کاران خود را به دنیای کشتی معرفی کنند.
در همین راستا تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران هم با تغییرات محسوس در ترکیب خود که بیشتر از جوانان و نفرات کم‌تجربه‌تر تشکیل شده پای به این میدان بزرگ بین‌المللی خواهند گذاشت.  طبق برنامه رقابت‌های کشتی قهرمانی جهانی، ابتدا مصاف فرنگی کاران طی روزهای ۳۰ و ۳۱ مرداد برگزار می‌شود و سپس نوبت به آزادکاران می‌رسد تا در روزهای ۳ و ۴ شهریورماه به مصاف هم بروند.طبق اعلام اتحادیه جهانی کشتی، برنامه مسابقات جهانی ۲۰۱۷ فرانسه به شرح زیر است:
یکشنبه ۲۹ مرداد:
۱۹:۴۵ تا ۲۰:۱۵ : وزن‌کشی اوزان ۷۱، ۷۵، ۸۵، ۹۸ کشتی فرنگی
دوشنبه ۳۰ مرداد:
۱۲:۳۰ تا ۱۹:۳۰: مسابقات مقدماتی اوزان ۷۱، ۷۵، ۸۵، ۹۸ کشتی فرنگی
۱۹:۴۵ تا ۲۰:۱۵: وزن‌کشی اوزان ۵۹، ۶۶، ۸۰، ۱۳۰ کشتی فرنگی
۲۱:۳۰ تا ۲۴: مسابقات فینال و رده‌بندی اوزان ۷۱، ۷۵، ۸۵، ۹۸ کیلوگرم کشتی فرنگی
سه شنبه ۳۱ مردادماه:
۱۲:۳۰ تا ۱۹:۳۰: مسابقات مقدماتی اوزان ۵۹، ۶۶، ۸۰، ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی
۲۱:۳۰ تا ۲۴: مسابقات فینال و رده‌بندی کشتی فرنگی
پنجشنبه ۲ شهریور:
۱۹:۴۵ تا ۲۰:۱۵: وزن‌کشی اوزان ۵۷، ۶۱، ۸۶، ۱۲۵ کشتی آزاد
جمعه ۳ شهریور:
۱۲:۳۰ تا ۱۸:۳۰: مسابقات مقدماتی اوزان ۵۷، ۶۱، ۸۶، ۱۲۵ کشتی آزاد
۱۹:۴۵ تا ۲۰:۱۵: وزن‌کشی اوزان ۶۵، ۷۰، ۷۴، ۹۷ کشتی آزاد
۲۱:۳۰ تا ۲۴: مسابقات فینال و رده‌بندی ۴ وزن ۵۷، ۶۱، ۸۶، ۱۲۵ کشتی آزاد
شنبه ۴ شهریور:
۱۲:۳۰ تا ۱۸:۳۰: مسابقات مقدماتی اوزان ۶۵، ۷۰، ۷۴، ۹۷ کشتی آزاد
۲۱:۳۰ تا ۲۴: مسابقات فینال و رده‌بندی اوزان ۶۵، ۷۰، ۷۴، ۹۷ کشتی آزاد.
یزدانی: امیدوارم دل مردم را شاد کنیم
اما در آستانه شروع این مسابقات، حسن یزدانی دارنده مدال طلای المپیک 2016 ریو درخصوص آخرین وضعیت آمادگی خود گفت: همه تمرکزم معطوف به این است که در این وزن نیز بهترین نتایج را کسب کنم و مقابل حریفان جهانی بهترین نمایش را داشته باشم. امیدوارم با دعای خیر مردم بتوانم کشتی‌های خوبی بگیرم و دل آنها را شاد کنم. دارنده مدال طلای المپیک با بیان اینکه از آمادگی خوبی برای حضور در این رقابت‌ها برخوردار است، گفت: انتظار از من بالاست و ان‌شاءالله بتوانم این انتظارات را برآورده کنم. بعد از جام جهانی تمرینات خوبی را برای حضور در بازیهای کشورهای اسلامی پشت سر گذاشتم و توانستم در این رقابت‌ها مقابل کشتی‌گیران صاحب نام دنیا کشتی‌های خوبی را به نمایش بگذارم. در رقابت‌های انتخابی تیم ملی نیز مقابل حریفان داخلی نمایش خوبی داشتم و ان‌شاءالله در ادامه این روند بتوانم در مسابقات جهانی پاریس نیز عملکرد قابل قبولی داشته باشم. وی درباره سخت‌ترین رقیب خود در مسابقات جهانی، گفت: همه رقبایم خوب هستند و نباید هیچ کدام از آنها را دست کم گرفت چرا که همه برای برد به میدان می‌آیند و من نیز سعی می‌کنم بهترین کشتی‌ها را ارائه دهم تا مردم از دیدن کشتی‌هایم لذت ببرند.